kan inte nå min administartions meny

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Christian Ekstrand
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Svar: 0

kan inte nå min administartions meny

Inlägg av Christian Ekstrand »

Kan som sakt inte nå administrations menyn, kan trycka på länken men det kommer bara fram "SIDAN KAN INTE VISAS" likadant är det på login och logout , fick veta på forumet här att man skulle ändra cookie inställningarna , sökvväg och så och det gjorde jag men nu som sakt kan jag inte nå administrations menyn eller logga in eller logga ut, vad ska jag göra? finns det nån fil i /Admin katalogen som innehåller cookie inställningar m.m?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Om du inte har några inlägg kan du helt enkelt tömma databasen, radera filerna och sedan installera om ditt forum.

Vad är adressen till ditt forum?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Christian Ekstrand
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Svar: 0

Inlägg av Christian Ekstrand »

Vill inte radera allt, tog tid att fixa ny logo m.m

http://www.nordicrage.cjb.net
http://ekstrand.nu/nordicrage/index.php
rivin
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 44
Blev medlem: 2004-01-22 22:37
Svar: 0

Inlägg av rivin »

Du verkar inte ha mycket inlägg iofs...
Templaten kan du ju kopiera till någon annanstans och bara kopiera tillbaks det efter att du installerat om forumet.
Christian Ekstrand
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Svar: 0

Inlägg av Christian Ekstrand »

får väl göra det om jag orkar, hade iaf varit lättare att modifiera den filen där cookie information finns


men iaf vad för cookie sökväg ska jag skriva efter ominstallationen?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Om du har phpMyAdmin kan du ändra cookie-inställningarna men om du är ovan är det enklare att installera om.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Christian Ekstrand
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Svar: 0

Inlägg av Christian Ekstrand »

tack Kail , hittade cookie inställningarna i phpmyadmin , men vad ska jag ställa det på?

sökvägen står nu på /nordicrage , lästa att det ska vara nån punkt först och sist men vad ska jag skriva?


cookie_path = .cjb.net

cookie_domain = http://ekstrand.nu

cookie_name = phpbb2mysql

vad ska jag skriva på dessa inställningar?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Vad är den fullständiga adressen till ditt forum? Jag behöver dels veta cjb-adressen och den riktiga. CJB använder ibland fejkad forward genom frameset och därför ska man alltid ange den riktiga URLn som cookie-domän. Cookie-sökväg/path ska ska vara "/" (utan snuffar) och cookienamn kan vara vad som helst, phpbb2mysql är standard och du bör låta det vara som det är.
Om vi antar att din fulla URL är www.ekstrand.nu/forum ska cookie-domän vara .ekstrand.nu (med två punkter).
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Christian Ekstrand
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Svar: 0

Inlägg av Christian Ekstrand »

okej nu kan jag nå adminisatrtions meny men kan fortfarande inte logga in och ut, kommer fram ett fönster med "kan inte visa sidan" tror samma sak händer vid registrering.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Christian Ekstrand
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Svar: 0

Inlägg av Christian Ekstrand »

Tack!

Nu funkar forumet perfekt, tack för hjälpen.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster