kan inte nå min administartions meny
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
-
Christian Ekstrand
- Medlem

- Inlägg: 10
- Blev medlem: 2004-01-23 12:39
kan inte nå min administartions meny
Kan som sakt inte nå administrations menyn, kan trycka på länken men det kommer bara fram "SIDAN KAN INTE VISAS" likadant är det på login och logout , fick veta på forumet här att man skulle ändra cookie inställningarna , sökvväg och så och det gjorde jag men nu som sakt kan jag inte nå administrations menyn eller logga in eller logga ut, vad ska jag göra? finns det nån fil i /Admin katalogen som innehåller cookie inställningar m.m?
Om du inte har några inlägg kan du helt enkelt tömma databasen, radera filerna och sedan installera om ditt forum.
Vad är adressen till ditt forum?
Vad är adressen till ditt forum?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
-
Christian Ekstrand
- Medlem

- Inlägg: 10
- Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Vill inte radera allt, tog tid att fixa ny logo m.m
http://www.nordicrage.cjb.net
http://ekstrand.nu/nordicrage/index.php
http://www.nordicrage.cjb.net
http://ekstrand.nu/nordicrage/index.php
-
Christian Ekstrand
- Medlem

- Inlägg: 10
- Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Om du har phpMyAdmin kan du ändra cookie-inställningarna men om du är ovan är det enklare att installera om.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
-
Christian Ekstrand
- Medlem

- Inlägg: 10
- Blev medlem: 2004-01-23 12:39
tack Kail , hittade cookie inställningarna i phpmyadmin , men vad ska jag ställa det på?
sökvägen står nu på /nordicrage , lästa att det ska vara nån punkt först och sist men vad ska jag skriva?
cookie_path = .cjb.net
cookie_domain = http://ekstrand.nu
cookie_name = phpbb2mysql
vad ska jag skriva på dessa inställningar?
sökvägen står nu på /nordicrage , lästa att det ska vara nån punkt först och sist men vad ska jag skriva?
cookie_path = .cjb.net
cookie_domain = http://ekstrand.nu
cookie_name = phpbb2mysql
vad ska jag skriva på dessa inställningar?
Vad är den fullständiga adressen till ditt forum? Jag behöver dels veta cjb-adressen och den riktiga. CJB använder ibland fejkad forward genom frameset och därför ska man alltid ange den riktiga URLn som cookie-domän. Cookie-sökväg/path ska ska vara "/" (utan snuffar) och cookienamn kan vara vad som helst, phpbb2mysql är standard och du bör låta det vara som det är.
Om vi antar att din fulla URL är www.ekstrand.nu/forum ska cookie-domän vara .ekstrand.nu (med två punkter).
Om vi antar att din fulla URL är www.ekstrand.nu/forum ska cookie-domän vara .ekstrand.nu (med två punkter).
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
-
Christian Ekstrand
- Medlem

- Inlägg: 10
- Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Prova detta:
http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=83
http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=83
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
-
Christian Ekstrand
- Medlem

- Inlägg: 10
- Blev medlem: 2004-01-23 12:39
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


