Ta bort mapparna /files /cache & /images
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Ta bort mapparna /files /cache & /images
Har tagit bort ett forum från ett hotell nu.. Men hur sjutton får man bort mapparna /files /cache & /images?
Försökt med allt jag kommit på, utan resultat... Någon som har någon idé?
Re: Ta bort mapparna /files /cache & /images
Kolla behörigheterna för mapparna. oftast brukar det funka att ta bort/ändra mappar om deras behörigheter är inställda så...
gör såhär. högerklicka på root-katalogen och ändra behörigheterna. sedan tr du bort mappen. det kan oftast fungera.
gör såhär. högerklicka på root-katalogen och ändra behörigheterna. sedan tr du bort mappen. det kan oftast fungera.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Hej!
Har ändrat om alla behörigheter till 777 och det hjälper inte.. Får inte bort mapparna ändå..
Har ändrat om alla behörigheter till 777 och det hjälper inte.. Får inte bort mapparna ändå..
Har du dolda filer i mapparna? Om du har din ftp-klient på att inte visa dolda filer (de som börjar med en punkt tex .htaccess) så kanske mapparna innehåller dem och inte kan raderas därför.
Så var det
FileZilla körde jag... Testade en funktion som finns i C:\windows\system32\ftp.exe på min vista-dator.. Vet inte om den finns som standard eller om jag har laddat ner den.. Dock var denna i komandotolken, men jag gillar den starkt 
Tack alla!
Tack alla!
I Filezilla kan du ställa in att visa dolda filer.
FTP via kommandotolken är inkluderat i Windows.
Det fungerar bra som en basic ftpklient, men har en rad brister... så som stöd för SFTP som saknas.
/marcus
FTP via kommandotolken är inkluderat i Windows.
Det fungerar bra som en basic ftpklient, men har en rad brister... så som stöd för SFTP som saknas.
/marcus