Ta bort mapparna /files /cache & /images

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Ta bort mapparna /files /cache & /images

Inlägg av Gustav »

Har tagit bort ett forum från ett hotell nu.. Men hur sjutton får man bort mapparna /files /cache & /images? :? Försökt med allt jag kommit på, utan resultat... Någon som har någon idé?
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Re: Ta bort mapparna /files /cache & /images

Inlägg av .:ADDE:. »

Kolla behörigheterna för mapparna. oftast brukar det funka att ta bort/ändra mappar om deras behörigheter är inställda så...
gör såhär. högerklicka på root-katalogen och ändra behörigheterna. sedan tr du bort mappen. det kan oftast fungera.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Hej!

Har ändrat om alla behörigheter till 777 och det hjälper inte.. Får inte bort mapparna ändå..
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Har du dolda filer i mapparna? Om du har din ftp-klient på att inte visa dolda filer (de som börjar med en punkt tex .htaccess) så kanske mapparna innehåller dem och inte kan raderas därför.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Så var det :) FileZilla körde jag... Testade en funktion som finns i C:\windows\system32\ftp.exe på min vista-dator.. Vet inte om den finns som standard eller om jag har laddat ner den.. Dock var denna i komandotolken, men jag gillar den starkt :)
Tack alla!
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

I Filezilla kan du ställa in att visa dolda filer.

FTP via kommandotolken är inkluderat i Windows.

Det fungerar bra som en basic ftpklient, men har en rad brister... så som stöd för SFTP som saknas.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar