Sökningen fann 13 träffar

av jip
2008-03-24 15:04
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Visa "Interests"-fältet under avatar i viewtopic.php
Svar: 3
Visningar: 2282

Re: Visa "Interests"-fältet under avatar i viewtopic.php

tumba25 skrev:Varför uteslutet? Varje användare behöver ju bara göra det en gång.
Visserligen kan man skicka ett Mass-mail där man uppmanar folk att fylla i det om det är allt för mkt jobb! :-)

Tack Tumba.
av jip
2008-03-24 13:15
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Visa "Interests"-fältet under avatar i viewtopic.php
Svar: 3
Visningar: 2282

Visa "Interests"-fältet under avatar i viewtopic.php

Hejsan, nu stör jag igen. :oops:

När jag körde phpBB2 fanns fältet "Interest" med under avatarerna i viewtopic.php. I phpBB3 verkar de ha valt att skippa detta.
Jag driver ett motorforum där jag ändrat "Interest" till "Kör" i language-filen så man kunde se direkt i viewtopic vilka bilar folket ...
av jip
2008-03-24 13:05
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Visa hela bildens bredd (ProSilver-basen)
Svar: 1
Visningar: 1677

Re: Visa hela bildens bredd (ProSilver-basen)

Hittade ett bra javascript-alternativ till Imagemagick, MOD Title: Easy Resize Posted Images.
av jip
2008-03-24 12:42
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Visa hela bildens bredd (ProSilver-basen)
Svar: 1
Visningar: 1677

Visa hela bildens bredd (ProSilver-basen)

Hejsan,

Efter jag uppgraderade till 3.0.0 från 2.0.20 så är det ju en del som hänt har man märkt. Tex om man kör ett prosilver-baserat tema som låt oss säga är 800px bred, om man infogar en bild med img-taggen, visas bara bildens del som får plats inom dessa "800"px. Finns det någon inställning som ...
av jip
2008-02-13 14:20
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Inkludera YouTube-filmer direkt i inläggen
Svar: 27
Visningar: 16434

Re: Inkludera YouTube-filmer direkt i inläggen

Kanonbra script!

Kommer väl till användning!
av jip
2008-02-13 10:58
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: target="blank_
Svar: 10
Visningar: 6247

Re: target="_blank"

Detta låter mer avancerat än jag trodde. I gamla phpBB2 öppnades ju alla länkar i inläggen i ett nytt fönster. Hur kan man göra phpBB3 så att den skall länka alla länkar i inläggen till samma fönster? Eller det är kanske mitt NDesign-skin som länkar fel? (http://www.hbgsr.se)

Tack på förhand boys!
av jip
2008-02-13 10:40
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Problem efter one.com uppgraderar MySQL
Svar: 8
Visningar: 7210

Re: Problem efter one.com uppgraderar MySQL

yuriman skrev:Testa att reparera hbgsr_search_wordlist.
Du menar att en tabell kan "gå sönder" bara sådär? Har installerat 3.0.0 nu så jag kommer köra på det, känns säkrare emot turkiska phpbb-hackare! Tack ändå yuriman!
av jip
2008-02-13 09:25
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Automatisk bildnedskalning?
Svar: 4
Visningar: 2792

Re: Automatisk bildnedskalning?

Kail skrev:Servern måste ha GDLib eller ImageMagick installerat och phpBB måste hitta dem. Du får fråga webbhotellet om dessa finns och om PHP har kompilerats med stöd för dem.
Stödjer inte ImageMagick, men GDlib. Antar att jag är körd då?
av jip
2008-02-12 20:57
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: target="blank_
Svar: 10
Visningar: 6247

target="blank_

One.com borde ju ha det iom att de fungerade tidigare. Skall höra med en kompis som jobbar på One hur det ligger till med ImageMagick.

En fråga till, hur ställer man in att alla länkar i inlägg skall öppnas i target="blank_"?

Tack.
av jip
2008-02-12 20:38
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Problem efter one.com uppgraderar MySQL
Svar: 8
Visningar: 7210

Re: Problem efter one.com uppgraderar MySQL

Antar att du fick något i stil med:

Could not insert new word

DEBUG MODE

INSERT IGNORE INTO hbgsr_search_wordlist (word_text, word_common) VALUES ('bara', 0), ('bilen', 0), ('blev', 0), ('den', 0), ('det', 0), ('där', 0), ('fint', 0), ('färgen', 0), ('helrätt', 0), ('helst', 0), ('hur', 0 ...
av jip
2008-02-12 20:35
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Automatisk bildnedskalning?
Svar: 4
Visningar: 2792

Automatisk bildnedskalning?

Precis installerat 3.0.0 från 2.0.20. När jag satt och lekte lite med inställningarna utan att förstå vad jag lekte med tyckte jag mig se en funktion som skalade ner breda bilder automatiskt, samt gjorde popup-länkar när man klickade på dem för fullskala. Men sen försvann funktionen igen.

Någon som ...
av jip
2006-08-08 22:03
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Plocka bort "Bevakningsmail"-funktionen för alla a
Svar: 1
Visningar: 1841

Hittade en väldigt bra guide som pekar mot No Mail MOD som jag skall testa! Kan vara bra för andra som själv kör med B-one som inte tillåter sendmail();

http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=325
av jip
2006-08-08 13:21
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Plocka bort "Bevakningsmail"-funktionen för alla a
Svar: 1
Visningar: 1841

Plocka bort "Bevakningsmail"-funktionen för alla a

Hejsan!

Kör ett phpBB-forum på B-One's webbhotell och har ett problem när folk postar och ett bevaknings-mail skall gå ut. Verkar som att när jag kör utan SMTP, alltså med phpBB's egna mailfunktion som utnyttjar mail(); i php alt. sendmail så strular det. Får denna koden, men inte alltid:


Failed ...