Visa "Interests"-fältet under avatar i viewtopic.php

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
jip
Medlem
Medlem
Svar: 0

Visa "Interests"-fältet under avatar i viewtopic.php

Inlägg av jip »

Hejsan, nu stör jag igen. :oops:

När jag körde phpBB2 fanns fältet "Interest" med under avatarerna i viewtopic.php. I phpBB3 verkar de ha valt att skippa detta.
Jag driver ett motorforum där jag ändrat "Interest" till "Kör" i language-filen så man kunde se direkt i viewtopic vilka bilar folket körde.

Finns det någon bra guide hur man får in Interest-fältet i viewtopic igen som på phpBB2? Egna profilfält är uteslutet eftersom alla då måste fylla i uppgifterna i ett nytt fält (över 2000 användare).

Tack på förhand!

Mvh. Jesper Persson
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Visa "Interests"-fältet under avatar i viewtopic.php

Inlägg av tumba25 »

Varför uteslutet? Varje användare behöver ju bara göra det en gång.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
jip
Medlem
Medlem

Inlägg av jip »

tumba25 skrev:Varför uteslutet? Varje användare behöver ju bara göra det en gång.
Visserligen kan man skicka ett Mass-mail där man uppmanar folk att fylla i det om det är allt för mkt jobb! :-)

Tack Tumba.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Du ska ju ändå skicka massmail om att forumet är uppgraderat så du kan lägga det i samma mail. Skadar aldrig att påminna användarna om ditt forum mellanåt.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar