Plocka bort "Bevakningsmail"-funktionen för alla a

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

jip
Medlem
Medlem
Svar: 0

Plocka bort "Bevakningsmail"-funktionen för alla a

Inlägg av jip »

Hejsan!

Kör ett phpBB-forum på B-One's webbhotell och har ett problem när folk postar och ett bevaknings-mail skall gå ut. Verkar som att när jag kör utan SMTP, alltså med phpBB's egna mailfunktion som utnyttjar mail(); i php alt. sendmail så strular det. Får denna koden, men inte alltid:

Kod: Markera allt

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php
Är det mailservern som är upptagen eftersom jag bara får det ibland?

Någon som har upplevt samma problem med sitt forum på B-one servers? Har testat med bl.a. Google's smtp.google.com som SMTP-server men blir bara "Could not connect to smtp host : 110 : Connection timed out".

Har ni någon idé?
Ni som inte vet någon behöver ju inte lägga in kommentarer som "B-one suger" etc. Jag vet om att de inte är de bästa&trevligaste, men det funkar (till viss del:)!

Om det inte finns någon lösning, skulle jag vilja inaktivera så det inte skickas ut dessa Bevaknings-mailen till användarna när det skrivits ett svar i tråden de bevakar? Hur kan man göra detta?

Tack på förhand!
jip
Senast redigerad av jip den 2006-08-08 22:03, redigerad totalt 1 gång.
jip
Medlem
Medlem
Svar: 0

Inlägg av jip »

Hittade en väldigt bra guide som pekar mot No Mail MOD som jag skall testa! Kan vara bra för andra som själv kör med B-one som inte tillåter sendmail();

http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=325
Skriv svar