"Vem citerade mig" funktion!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
"Vem citerade mig" funktion!
Väldigt bra funktion.
/Speed
Re: "Vem citerade mig" funktion!
Jag söker på kombinationen quote nick och får då fram alla inlägg där någon citerat det nicket. Om de citerat utan att använda nick kommer det inte väl inte upp med VB-MODden heller? (nyfiken)
Här är fulltext native i bruk, så på det här forumet går det inte att testa. Du kan ju testa t.e.x med nyckelorden
Kod: Markera allt
quote Wospmvh Peetra.
[edit] Jag får fram alla de relevanta citaten på andra forum också, men sökresultaten visas tydligen annorlunda i standard-prosilver.
Funktionen jag tänker mig ska vara en länk i forumet som heter något i stil med "Vem citerade mig", när man klickar på länken radas samtliga citat mot ens egna inlägg upp.
Hur pass svårt/lätt skulle detta vara att programmera? Någon som kanske redan har moden?
Är det någon som ser detta som vet med sig kunna koda scriptet, och uppskattar tiden till dess samma Petra gör så får ni gärna höra av er via PM eller här i tråden.
Petra du verkar ju kunna detta, du känner inte för att skriva ihop det?
Se din PM inkorg!
Det tog bra mycket längre ör mig att få den i phpbb.com-ordning än vad det tog att göra den, men det var en rolig träning, ifall jag skulle skriva nån fler MOD nån gång.
Då man öppnat installationfilen så kan man välja uppe i högra hörnet att få alla instruktionerna helt på svenska.
Peetra.
[edit] FIL BORTTAGEN, se länk ett par inlägg längre ner istället.
Anledning: fil borttagen
Anyway, så skickade jag in en ny version, hoppas att den är acceptabel, jag meddelar sen hur det gick. Skulle ju vara lite tjusigt at kunna titulera sig MOD Author.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2070115