"Vem citerade mig" funktion!

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Speed
Medlem
Medlem
Svar: 0

"Vem citerade mig" funktion!

Inlägg av Speed »

Finns en sådan mod?

Väldigt bra funktion.

/Speed
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: "Vem citerade mig" funktion!

Inlägg av Peetra »

Man kan använda sökfunktionen för att se vem som citerat en själv. Så att peta ihop en MOD för det borde väl inte vara så svårt, då det redan går att ta reda på vem som citerat utan att ha någon MOD alls? Frågan är nog mer om det faktiskt behövs? Det kräver att man har fulltext mysql som söksystem, för att det ska fungera.

Jag söker på kombinationen quote nick och får då fram alla inlägg där någon citerat det nicket. Om de citerat utan att använda nick kommer det inte väl inte upp med VB-MODden heller? (nyfiken)

Här är fulltext native i bruk, så på det här forumet går det inte att testa. Du kan ju testa t.e.x med nyckelorden

Kod: Markera allt

quote Wosp
http://lekforum.net/search.php så ser du vad jag menar.

mvh Peetra.

[edit] Jag får fram alla de relevanta citaten på andra forum också, men sökresultaten visas tydligen annorlunda i standard-prosilver.
Speed
Medlem
Medlem

Inlägg av Speed »

Aha det gick att söka så för att få fram citaten! :D

Funktionen jag tänker mig ska vara en länk i forumet som heter något i stil med "Vem citerade mig", när man klickar på länken radas samtliga citat mot ens egna inlägg upp.

Hur pass svårt/lätt skulle detta vara att programmera? Någon som kanske redan har moden?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

En person som är väl bekant med phpBB3 fixar det på under en halvtimme, skulle jag tro. Om man använder metoden att det matas in quote å nicket å så redirectas man till sidan med resultatet.
Speed
Medlem
Medlem

Inlägg av Speed »

Tack Petra för dina svar.

Är det någon som ser detta som vet med sig kunna koda scriptet, och uppskattar tiden till dess samma Petra gör så får ni gärna höra av er via PM eller här i tråden.

Petra du verkar ju kunna detta, du känner inte för att skriva ihop det? :D
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

okej, det var inte så svårt, men jag hittade inte så bra i functions.php, så jag hamnade å söka support ur MOD Teamet på phpbb.com. Ska du ha den i en riktig install.xml också?
Speed
Medlem
Medlem

Inlägg av Speed »

Wow vad snällt. :D

Se din PM inkorg!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Här är den, som baserar sig på Fulltext mysql-versionen för sökning i phpBB3. Den är så gott som otestad

Det tog bra mycket längre ör mig att få den i phpbb.com-ordning än vad det tog att göra den, men det var en rolig träning, ifall jag skulle skriva nån fler MOD nån gång. :)

Då man öppnat installationfilen så kan man välja uppe i högra hörnet att få alla instruktionerna helt på svenska. :)

Peetra.

[edit] FIL BORTTAGEN, se länk ett par inlägg längre ner istället. :)
Senast redigerad av Peetra den 2010-04-18 10:26, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: fil borttagen
Speed
Medlem
Medlem

Inlägg av Speed »

Tack tack tack! :D
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Dne där gick inte igenom validationen på phpbb.com, men den innebär inga säkerhetsrisker eller så, jag hade slarvfel i den som t.e.x skarpa & i urlen och en hel del annat, men jag fick jättebra och uppbyggande feedback från de som var med å validerade den, plus av tumba25, jag var nog lite förvånad över så stort engagemang i en så liten MOD faktiskt...

Anyway, så skickade jag in en ny version, hoppas att den är acceptabel, jag meddelar sen hur det gick. Skulle ju vara lite tjusigt at kunna titulera sig MOD Author. :ugeek:
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Den e validerad nu. :D Jag tar bort nerladdningen i mitt tidigare inlägg. Även versionen som ligger på phpbb.com har instruktionerna på svenska, om man väljer det ur listrutan uppe till höger. :)

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2070115
Skriv svar