Jag är ingen programmerare alls, jag har bara börjat förstå hur php-kod fungerar. Därför skulle jag idag inte kunna skriva en sådan modd, men jag har en idé om hur en sån modd skulle kunna fungera:
Tänk att du har ett forum där de flesta av användarna befinner sig i samma land (ex på mitt forum där de flesta skriver från Sverige). Då skulle man kunna skapa en standartid, ex "svensk tid" där sommar/vintertid ändras automatiskt. Sedan kunde man för denna standardtid ange datum när sommartiden börjar och slutar, och ställa in det i adminpanelen. När man gjort det ska sedan tiden ändras automatiskt det datum när det övergår till sommartid/vintertid. Och då ska BÅDE systemets tidszon och alla användarnas profiler ändras, alltså de profiler som har valt "svensk tid".
Då är "svensk tid" ett eget val i tidsalternativen. Väljer man "svensk tid" i adminpanelen/sin egen profil så ska man alltså inte behöva byta själv varje halvår. Sedan utöver "svensk tid" ska de vanliga valen gmt+1 +2 +3 osv finnas för de som faktiskt befinner sig i en annan tidszon. För dessa kan det ju fungera på samma sätt som det gör i nuvarande phpbb, för enkelhetens skull.
Är detta möjligt att genomföra i nuvarande phpbb2? I så fall kanske nån känner sig sugen på att sätta igång att testa
Jag skulle iaf installera en sån här modd på momangen om den fanns.
/MN