profile_add_body
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
profile_add_body
Är helt ny på php men kan väl grunderna i html, har fått en hel del bra info här i forumet.
Har ändrat en del på sidorna profile_view_body och profile_add_body för att få profilinformationen lite annorlunda, har tagit bort en del alternativ och det fungerar som jag vill (vad jag kan se)
Lyckas dock inte ändra dom förvala alternativen på radioknapparna när man registrerar sig första gången.
Vissa har ju alternativet "Ja" och vissa "Nej" när man kommer till registreringsidan.
Det bör väl vara på sidan profile_add_body?
Hur ändrar man det tro? jag vill alltså kunna välja om Ja eller Nej är markerat när man kommer till registreringssidan första (och enda) gången.
(sedan kan ju den som registrerar sig ändra som han/hon vill på registreringssidan eller i sin profil senare)
//dallas
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
När man kommer till inställningar första gången när man skall registrerar sig efter att man godkänt Registreringsavtalet (man har då klickat på den länken som säger att man är över 13 år) så är t.ex alternativen:
Visa alltid min epost adress: knappen Nej är markerat
Visa om jag är online: knappen Nej är markerat
Aktivera alltid Smilies: knappen Ja är markerat
Jag vill kunna ändra om det är Ja eller Nej som är markerat när man kommer till sidan då på samtliga alternativ.
Vet inte vad jag skall kalla det för enligt din fråga...
dom skall ju vara förutbestämda av mig när man kommer till sidan men gå att ändra av den som registrerar sig
hoppas jag lyckas förklara vad jag menar..
Mvh
dallas
<input type="checkbox" name="" checked>
Ordet checked anger att elementet är förmarkerat.
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Det gör du med kommandot "checked".
Prva att ändra
Kod: Markera allt
<input type="radio" name="attachsig" value="0" {ALWAYS_ADD_SIGNATURE_NO} />Kod: Markera allt
<input type="radio" checked name="attachsig" value="0" {ALWAYS_ADD_SIGNATURE_NO} />Kod: Markera allt
{ALWAYS_ADD_SIGNATURE_NO}Ingen support via PM!
När jag skrev checked name="attachsig" vid NO ändrades visserligen alternativet från ja till nej
när man gick in på sidan men samtidigt blev det nej för alla andra medlemmar även om dom markerat ja tidigare.
Gjorde jag samma med checked och la in det på YES där det varit nej markerat tidigare hände ingenting.
Tittar man på dom två raderna med två cellerna i nedan är den första name="attachsig" ju som standard markerad med ja
medan name="hideonline" är som standard markerad med nej.
Jag kan dock inte se någon skillnad på dom (om man bortser från "namnen")
så det måste vara något annat jag kan ändra???
<tr>
<td class="row1"><span class="gen">{L_ALWAYS_ADD_SIGNATURE}:</span></td>
<td class="row2">
<td class="row2">
<input type="radio" name="attachsig" value="1" {ALWAYS_ADD_SIGNATURE_YES} />
<span class="gen">{L_YES}</span>
<input type="radio" name="attachsig" value="0" {ALWAYS_ADD_SIGNATURE_NO} />
<span class="gen">{L_NO}</span></td>
</tr>
<tr>
<td class="row1"><span class="gen">{L_HIDE_USER}:</span></td>
<td class="row2">
<input type="radio" name="hideonline" value="1" {HIDE_USER_YES} />
<span class="gen">{L_YES}</span>
<input type="radio" name="hideonline" value="0" {HIDE_USER_NO} />
<span class="gen">{L_NO}</span></td>
</tr>
dallas
Du har rätt!Kail skrev:Det blir ju givetvis resultatet då det hårdkodats. Du måste ändra i koden så att defaultinställningen vid registrering är ngt annat än den är nu.
Det står naturligtvis förinställt när man går in på profilen och vill ändra något annat.
Ingen bra lösning!
Ingen support via PM!
men kan en del HTML (och även lite ASP)
Kollade på includes/usercp_register.php (skrev ut den på A4 22 sidor phu...)
men jag lyckas inte tyda det så att jag kan (vågar) ändra något
försöker väl och vill naturligtvis så smått även komma in i PHP men det tar sin tid..
skulle behöva ngt mer detaljerat tips om jag skall klara att fixa ändringarna som jag vill
dallas
Kod: Markera allt
// Run some validation on the optional fields. These are pass-by-ref, so they'll be changed to
// empty strings if they fail.
validate_optional_fields($icq, $aim, $msn, $yim, $website, $location, $occupation, $interests, $signature);
$viewemail = ( isset($HTTP_POST_VARS['viewemail']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['viewemail']) ? TRUE : 0 ) : 0;
$user_allow_new_img_popup = ( isset($HTTP_POST_VARS['user_allow_new_img_popup']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['user_allow_new_img_popup']) ? TRUE : 0 ) : 0;
$user_allow_mass_email = ( isset($HTTP_POST_VARS['user_allow_mass_email']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['user_allow_mass_email']) ? TRUE : 0 ) : 1;
$allowviewonline = ( isset($HTTP_POST_VARS['hideonline']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['hideonline']) ? 0 : TRUE ) : TRUE;
$notifyreply = ( isset($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ? TRUE : 0 ) : 0;
$notifypm = ( isset($HTTP_POST_VARS['notifypm']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['notifypm']) ? TRUE : 0 ) : TRUE;
$popup_pm = ( isset($HTTP_POST_VARS['popup_pm']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['popup_pm']) ? TRUE : 0 ) : TRUE;
if ( $mode == 'register' )
{
$attachsig = ( isset($HTTP_POST_VARS['attachsig']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['attachsig']) ? TRUE : 0 ) : $board_config['allow_sig'];
$allowhtml = ( isset($HTTP_POST_VARS['allowhtml']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['allowhtml']) ? TRUE : 0 ) : $board_config['allow_html'];
$allowbbcode = ( isset($HTTP_POST_VARS['allowbbcode']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['allowbbcode']) ? TRUE : 0 ) : $board_config['allow_bbcode'];
$allowsmilies = ( isset($HTTP_POST_VARS['allowsmilies']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['allowsmilies']) ? TRUE : 0 ) : $board_config['allow_smilies'];
}
else
{
$attachsig = ( isset($HTTP_POST_VARS['attachsig']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['attachsig']) ? TRUE : 0 ) : 0;
$allowhtml = ( isset($HTTP_POST_VARS['allowhtml']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['allowhtml']) ? TRUE : 0 ) : $userdata['user_allowhtml'];
$allowbbcode = ( isset($HTTP_POST_VARS['allowbbcode']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['allowbbcode']) ? TRUE : 0 ) : $userdata['user_allowbbcode'];
$allowsmilies = ( isset($HTTP_POST_VARS['allowsmilies']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['allowsmilies']) ? TRUE : 0 ) : $userdata['user_allowsmile'];
}
Jämför och analysera med inställningarna som visas när en ny användare skall regisreras.
Ingen support via PM!