Fungerar inte att logga in som admin

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Prova med att tömma din cache och radera dina cookies.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Nian
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-04-07 18:14
Svar: 0

Inlägg av Nian »

Får uppdatera till 2.0.17 så snart jag hinner, återkommer med resultat.
Nian
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-04-07 18:14
Svar: 0

Inlägg av Nian »

Prova med att tömma din cache och radera dina cookies.
Provade, men med samma resultat.
Nian
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-04-07 18:14
Svar: 0

Inlägg av Nian »

Hjälpte tyvärr inte att uppgradera till 2.0.17... Några fler idéer?
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Inlägg: 1028
Blev medlem: 2004-05-10 11:19
Svar: 0

Inlägg av PazZze »

Ta en backup på databasen
Ta bort databasen
Ta backup på nödvändiga phpbb-filer (avtars/annat som är vettigt)
Ta bort phpbb från servern
Installera om phpbb från grunden

då ska det fungera annars är det mycket intressant
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Nian
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-04-07 18:14
Svar: 0

Inlägg av Nian »

Japp, har påbörjat detta.

Märker dock att det nu dyker upp ett par nya databastabeller, såsom "phpbb_confirm" mfl... Hur gör jag med dessa, eller de påverkar inte överflytten mellan databasstrukturerna?
Nian
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-04-07 18:14
Svar: 0

Inlägg av Nian »

Min databas var visst enormt stor, över 1GB, och det tar _lång_ tid att göra en mysqldump. Jag har inte råd att ha nere forumet så länge...

Tänkte på en annan grej, finns det ingen möjlighet för mig att sätta upp en separat phpBB-installation som jag kopplar till samma databas där jag kan logga in i administrationspanelen?

Eller riskerar jag att sabba någonting om jag kopplar en 2.0.17 ver till en databas som har uppgraderats från 2.0.x till nuvarande ?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

1GB?????????? :twisted:

Det borde ej hända något om du kopplar en andra phpBB-installation till databasen.
Ändra config.php efter installationen.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Nian
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-04-07 18:14
Svar: 0

Inlägg av Nian »

1,4 GB stor är den.. inlägg sen 5 år tillbaka och det öser in med nya varje dag :)

Ska prova det, tackar.
Nian
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-04-07 18:14
Svar: 0

Inlägg av Nian »

phpBB : Critical Error

Error creating new session

DEBUG MODE

SQL Error : 1054 Unknown column 'session_admin' in 'field list'

INSERT INTO phpbb_sessions (session_id, session_user_id, session_start, session_time, session_ip, session_page, session_logged_in, session_admin) VALUES ('5260367a49365125f7b0d91339d4469d', -1, 1124883032, 1124883032, 'c2c66c3f', 0, 0, 0)

Line : 172
File : sessions.php
När jag kopplar den andra phpBB-installationen dit så får jag det felmeddelandet...
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Har du uppdaterat till 2.0.17 i det gamla forumet?
Har du kört /install/update_to_latest.php?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Nian
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-04-07 18:14
Svar: 0

Inlägg av Nian »

Japp, men jag vet dock inte hur uppdateringsrutinerna har skötts förut, då det var en annan person som hade hand om det då.

Jag la till session_admin fältet manuellt o nu fungerar det fint, problemet är bara så fort jag loggar in så redirectas jag tillbaka till den gamla adressen, då det ju mycket riktigt är den som är konfigurerad i databasen.

Har provat att sätta session_admin = 1 i phpbb_sessions på min inloggning och då kommer jag smutt och fint in i administrationspanelen. Vet ni var och vilken php-fil som sätter detta fält till ett om man är administratör?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Kör /install/update_to_latest.php en gång till, det gör ju inget ...

Kolla vilka sidadresser och skriptsökvägar som ligger i databasen!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster