Fungerar inte att logga in som admin
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Min databas var visst enormt stor, över 1GB, och det tar _lång_ tid att göra en mysqldump. Jag har inte råd att ha nere forumet så länge...
Tänkte på en annan grej, finns det ingen möjlighet för mig att sätta upp en separat phpBB-installation som jag kopplar till samma databas där jag kan logga in i administrationspanelen?
Eller riskerar jag att sabba någonting om jag kopplar en 2.0.17 ver till en databas som har uppgraderats från 2.0.x till nuvarande ?
Tänkte på en annan grej, finns det ingen möjlighet för mig att sätta upp en separat phpBB-installation som jag kopplar till samma databas där jag kan logga in i administrationspanelen?
Eller riskerar jag att sabba någonting om jag kopplar en 2.0.17 ver till en databas som har uppgraderats från 2.0.x till nuvarande ?
När jag kopplar den andra phpBB-installationen dit så får jag det felmeddelandet...phpBB : Critical Error
Error creating new session
DEBUG MODE
SQL Error : 1054 Unknown column 'session_admin' in 'field list'
INSERT INTO phpbb_sessions (session_id, session_user_id, session_start, session_time, session_ip, session_page, session_logged_in, session_admin) VALUES ('5260367a49365125f7b0d91339d4469d', -1, 1124883032, 1124883032, 'c2c66c3f', 0, 0, 0)
Line : 172
File : sessions.php
Japp, men jag vet dock inte hur uppdateringsrutinerna har skötts förut, då det var en annan person som hade hand om det då.
Jag la till session_admin fältet manuellt o nu fungerar det fint, problemet är bara så fort jag loggar in så redirectas jag tillbaka till den gamla adressen, då det ju mycket riktigt är den som är konfigurerad i databasen.
Har provat att sätta session_admin = 1 i phpbb_sessions på min inloggning och då kommer jag smutt och fint in i administrationspanelen. Vet ni var och vilken php-fil som sätter detta fält till ett om man är administratör?
Jag la till session_admin fältet manuellt o nu fungerar det fint, problemet är bara så fort jag loggar in så redirectas jag tillbaka till den gamla adressen, då det ju mycket riktigt är den som är konfigurerad i databasen.
Har provat att sätta session_admin = 1 i phpbb_sessions på min inloggning och då kommer jag smutt och fint in i administrationspanelen. Vet ni var och vilken php-fil som sätter detta fält till ett om man är administratör?
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster



