2.0.6 login och registrering

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

mooler
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2003-12-16 09:29
Svar: 0

2.0.6 login och registrering

Inlägg av mooler »

Hej har installerat 2.0.4 några gånger utan några större problem och testar nu att installera 2.0.6 och har stött på några märkliga problem som jag undrar om någon känner igen.

Efter installation så testade jag att registrera en ny användare och väljer att jag är över 13 osv. men när jag kommer till följande sida där användarnamn och mail odyl skall fyllas i så finns inte textfältet för användarnamn där!!! mail och lösen och resten finns men inte användarnamn...skumt.

Det andra är att när jag skall logga in som admin så säger browerna att sidan inte kan nås men om jag stänger varningsrutan som ploppat upp och väljer tex registrering så står det att jag är inloggad. När jag sedan försöker logga ut så står det att sidan inte är tillgänglig men om jag stänger rutan igen och väljer något annat som tex medlemslistor så är jag utloggad.

Nån som känner igen detta.

Har aldrig haft problem tidigare med phpBB enda skillnaden nu är att jag installerat på ett annat webhotell än tidigare men jag tror inte att det är problemet.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Många teman (templates) fungerar inte med 2.0.6. Du måste uppgradera alla filer, inklusive subSilver och de teman du har installerat.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
mooler
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2003-12-16 09:29
Svar: 0

Inlägg av mooler »

Ok tack för svaret skall testa det, skulle vara jäkligt skönt om det var så enkelt problem.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Problem #2 kan också bero på felaktiga cookieinställningar. Vilka cookieinställningar har du och vad är URLn till forumet?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster