Hej har installerat 2.0.4 några gånger utan några större problem och testar nu att installera 2.0.6 och har stött på några märkliga problem som jag undrar om någon känner igen.
Efter installation så testade jag att registrera en ny användare och väljer att jag är över 13 osv. men när jag kommer till följande sida där användarnamn och mail odyl skall fyllas i så finns inte textfältet för användarnamn där!!! mail och lösen och resten finns men inte användarnamn...skumt.
Det andra är att när jag skall logga in som admin så säger browerna att sidan inte kan nås men om jag stänger varningsrutan som ploppat upp och väljer tex registrering så står det att jag är inloggad. När jag sedan försöker logga ut så står det att sidan inte är tillgänglig men om jag stänger rutan igen och väljer något annat som tex medlemslistor så är jag utloggad.
Nån som känner igen detta.
Har aldrig haft problem tidigare med phpBB enda skillnaden nu är att jag installerat på ett annat webhotell än tidigare men jag tror inte att det är problemet.
2.0.6 login och registrering
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Många teman (templates) fungerar inte med 2.0.6. Du måste uppgradera alla filer, inklusive subSilver och de teman du har installerat.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Problem #2 kan också bero på felaktiga cookieinställningar. Vilka cookieinställningar har du och vad är URLn till forumet?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster


