Grön moderators färg som vanlig användare

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Grön moderators färg som vanlig användare

Inlägg av Slacker »

En tidigare moderator slutade och tog borts som Moderator i alla forumen. Efter uppgraderingen från phpBB2 till phpBB3, så har han grön moderatorfärg som användare. Jag har försökt leta i ACP hur jag skall få bort denna färg, men har misslyckats. Tacksam för tips!
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Grön moderators färg som vanlig användare

Inlägg av Sinom »

Hej Slacker!

Kontrollera så att användaren inte är medlem i gruppen Globala moderatorer.

Detta kan du kontrollera i ACP >> Användare & Grupper > Användarens namn > Välj grupper i listan till höger

Hugs :ugeek:
Bild
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Slacker »

Tack för snabbt svar! Jag har just kollat och han var inte med i gruppen Globala Moderatorer.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Försök trixa in honom å ta bort igen, om färgen kanske sku sätta sig.
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Slacker »

Jag studerade phpbb_users tabellen och upptäckte att för min exmoderator var group_id 7 och moderator, men när jag ändrade till vanlig användare 5, så kvarstod den gröna färgen. Letade vidare och hittade user_colour och när jag tog bort färgkoden där för exmoderatorn och lämnade fältet tomt försvann moderatorsfärgen.
Skriv svar