Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
En tidigare moderator slutade och tog borts som Moderator i alla forumen. Efter uppgraderingen från phpBB2 till phpBB3, så har han grön moderatorfärg som användare. Jag har försökt leta i ACP hur jag skall få bort denna färg, men har misslyckats. Tacksam för tips!
Jag studerade phpbb_users tabellen och upptäckte att för min exmoderator var group_id 7 och moderator, men när jag ändrade till vanlig användare 5, så kvarstod den gröna färgen. Letade vidare och hittade user_colour och när jag tog bort färgkoden där för exmoderatorn och lämnade fältet tomt försvann moderatorsfärgen.