Text går utanför Icon

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
hyppe
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2010-04-04 22:27
Svar: 0

Text går utanför Icon

Inlägg av hyppe »

Jag har ett troligt vis lätt problem att lösa?

Bild

Hur får jag till så att texten ej kommer fram bakom iconen

texten default är väl "skapa ny tråd" går det göra om den till "ny tråd"?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Text går utanför Icon

Inlägg av Peetra »

Hej hyppe, välkommen jhit till phpbb-se. :)

Vi kanske behöver veta något om stilmallen och/eller koden du har, för att kunna hjälpa dig bättre. Var god fyll i supportmallen, med focus på vad du ändrat i stilmallen.
hyppe
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2010-04-04 22:27
Svar: 0

Re: Text går utanför Icon

Inlägg av hyppe »

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.9
Vad har du för adress till ditt forum?: http://www.hundvakten.se
Vad använder du för webhotell?: manufrog
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Ny installation
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: nej
Vilka stilar har du installerade?: Glacier
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: swe eng
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP och phpBB
När började ditt problem?: från byte av iconer till svenska
Vänligen beskriv ditt problem.: Hur får jag till så att texten ej kommer fram bakom iconen

texten default är väl "skapa ny tråd" går det göra om den till "ny tråd"?

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Text går utanför Icon

Inlägg av Peetra »

ÖPPNA <root>/language/sv/common.php i en bra texteditor.

HITTA (ungefär rad 462)

Kod: Markera allt

	'POST_TOPIC'			=> 'Skapa en ny tråd',
ÄNDRA
Skapa en ny tråd
TILL
Ny tråd

SPARA. KLART.

Orsaken till ditt problem ligger i stilmallen, man kan böka där också, om man vill, men din egen lösning är den allra snabbaste och lättaste. :)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst