Mail notification till administratörer
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Mail notification till administratörer
Var hittar jag inställningar för detta?
Re: Mail notification till administratörer
Spontant så känns det som om det är fel på e-postkontona och inte forumet, eftersom du får posten. Hur noga har de kontrollerats (spamfilter od.)?
Praktiskt nog så finns det faktiskt en sådan inställning
Om du går till ACP >> Användare & Grupper >> Skriv in namnet på en administratör som inte får e-post > Klicka på Behörigheter:

Kontrollera utifall Hantera roller är grön för den administratören:

Om den är det, så beror e-post-problemet på någonting annat.
Det är bara de administratörer som har behörighet att hantera roller som blir notifierade om nya medlemmar.
Som Peetra nämnde, så kan det dras tillbaka till respektive e-post-konto.
Hugs
Jag har nu undersökt grundligt och inte hittat något som verkar fel:
Förutom ovanstående rekommendationer från er har jag checkat med Bahnhof som konstaterar att det levereras enbart meddelande till mig men inte till de andra två administratörerna.
Kan felet bero på att forumet använder ett gmail konto?
Men det har ju fungerat tidigare, skulle gmail ha infört någon ny restriktion? Skall försöka kontakta gmail.
Om ni kommer på någon annan uppslagsände så hör av er!
Gmail har fungerat utmärkt för mig i fyra år (visst e phpBB3 fyra ren?) på tiotals forum som avsändare. (och mottagare också förstås)
[edit, phpBB3 blir fyra i vinter, men jag började med det före det var stabilt.
- Anders Ason
- Ny medlem

Min fråga är om det finns någon fil, eller kan skapas, så att man kan se vilka e-postmeddelanden forumet skickat ut? Ett första steg kanske i en logisk felsökning? Såvitt vi känner till så slutade plötsligt aviseringen utan att vi vidtagit någon åtgärd, varken på server eller lokalt.
Har ni tillgång till serverloggen, den innehåller ju allt man vill veta, men det är en diger lunta att läsa i.
- Anders Ason
- Ny medlem

Vi får gräva lite djupare i php och tar gärna mot tips.