Vad innebär detta fel meddelande
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Vad innebär detta fel meddelande
Field 'user_facebook' doesn't have a default value [1364]
Vad har jag då gjort för fel?
Re: Vad innebär detta fel meddelande
Men som meddelandet säger så verkar du inte tilldela fältet något värde, och MySQL verkar kräva ett värde (dvs. NOT NULL).
Lättast rättar du till det antingen genom att tillåta NULL eller eller se till att du vid skapaden av en user minst tilldelar user_facebook en tom sträng (dvs. '' (alltså två ' ).
Att din localhost inte larmade kan bero på att den har högre tolerans för fel...
/marcus
Sätt att det är OK med NULL eller ändra din mysql-sats i phpBB (som jag sa innan).

Det verkar fungera även nu, jag testade att adda ny medlem det enda som jag såg då är att på raden där man ska ange facebook adressen där står en nolla. För har jag inte 0 (nollan i rutan standard) så får jag fel meddelandet igen. Ändrar jag värdet Not Null till Null så blir det man skriver inte kvar på profilen.
Dvs. att du matar ut att alla som inte har fyllt i ett värde har samma URL till FB... http://fb . me/1364 typ (utan mellanslagen).
Kod: Markera allt
<tr>
<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_UCP_FACEBOOK}: </b></td>
<td class="row2"><input class="post" type="text" name="facebook" size="30" maxlength="255" value="{FACEBOOK}" /></td>
</tr>
<tr>
<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_UCP_DEVIANTART}: </b></td>
<td class="row2"><input class="post" type="text" name="deviantart" size="30" maxlength="255" value="{DEVIANTART}" /></td>
</tr>
<tr>
<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_UCP_MSNM}: </b></td>
<td class="row2"><input class="post" type="text" name="msn" size="30" maxlength="255" value="{MSN}" /></td>
</tr>
<tr>
<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_UCP_FLICKR}: </b></td>
<td class="row2"><input class="post" type="text" name="flickr" size="30" maxlength="255" value="{FLICKR}" /></td>
</tr>
<tr>
<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_WEBSITE}: </b></td>
<td class="row2"><input class="post" type="text" name="website" size="30" maxlength="255" value="{WEBSITE}" /></td>
</tr>Re: Vad innebär detta fel meddelande