Knappar saknas

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
jonssonfredrik
Medlem
Medlem
Svar: 0

Knappar saknas

Inlägg av jonssonfredrik »

Hejsan!

Jag har skapat ett forum som ligger på www.htmltips.se, och har uppgraderat från 3.0.7 till 3.0.8 versionen.

När jag första gången installerade phpbb, och använde prosilver så fanns besvara-knapparna osv. Men så fort jag hade laddat upp we_clearblue temat och den svenska språkversionen så försvann dom? Dom finns med på alla förhandsgranskningar på webben osv, men inte på min sida.. Istället står det bara med text, besvara. Jag vill ha dom fina knapparna som följer med, både original och temat som jag laddat ner.

Finns det något sätt jag kan göra för att få detta att fungera via, exempelvis ACP?

Det ni bör veta också är att jag ändrade hela bildpaketet till prosilver, men ändå hände inget. Tänkte om de kanske var så att namnen på bilderna som följde med det nya temat var felstavat eller något, men ikke! Visades ändå inga bilder.

Någon som förstår vad jag menar, och kan hjälpa mig? Mvh Fredrik
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Knappar saknas

Inlägg av Peetra »

Om det ej finns svenska fina knappar tillgängliga, så får du ladda upp de engelska knapparna i styles/namnet_pa_din_stil/imageset/sv/
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av .:ADDE:. »

på det webbplats du hittade stilen så kanske du får leta efter en separat paket med svenska-knappar... du nämnde något med förhandsgranska, så då kanske svenska knappar finns tillgängligt där för we_clearblue. annars får du ta peetras förslag. det funkar alltid på t.ex Black_Pearl, men då får man engelska knappar istället. men det gör väl ingenting?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Inlägg av Sinom »

Hej jonssonfredrik!

we_clearblue använder sej utav prosilvers knappar, så kopiera bara in phpBB3\styles\prosilver\imageset\sv-mappen till phpBB3\styles\we_clearblue\imageset så kommer du ha knappar :wink:

Jag skickade med den i en bifogad fil om du behöver.

Lycka till!

Hugs :ugeek:
Bilagor
we_clearblue_sv.zip
(15.7 KiB) Nerladdad 274 gånger
Bild
jonssonfredrik
Medlem
Medlem

Tack så jätte mycket för hjälpen vänner!
Jag återkommer med besked hur det gick!
:wink:
jonssonfredrik
Medlem
Medlem

Nepp. Hände ingenting.. Däremot om man går via ACP till Stilar>bildpaket> och kollar på tillexempel Citera, så visas det mycket riktigt en citera knapp. Men går man ut till forumet så synas den inte alls. Inge text eller bild.. Ingenting.. Står fortfarande besvara, skapa ny tråd osv.. Inga knappar :P Jag la in dom helt rätt också. Jag skapade en ny katalog.. <forumroot>/styles/we_clearblue/imageset/NY KATALOG (sv)/ här la jag in alla bilder och filer som sinom skickade till mig. Men ikke sa nikke. Det fungerade ändå inte ;) hehe!

Vad kan vara fel?:/
jonssonfredrik
Medlem
Medlem

Nu fungerade det!! Behövde vänta lite så webbläsaren fick vila typ. Om ni förstår?

Tack för hjälpen!
Skriv svar