Är osäker på om detta är rätt forum. Om inte, vet ni vart jag kan vända mig?
Tog backup igår på php databasen samt hela forum biblioteket. Efter det kommer jag inte in på forumet utan får detta felmeddelande:
SQL ERROR [ mysql4 ]
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND t.template_id = s.template_id AND c.theme_id = s.theme_id AND i.imag' at line 4 [1064] An SQL error occurred while fetching this page.
Min host (Bluehost) säger att det är inget databas-problem. Om jag fattar rätt så verkar det vara ett SQL-problem. Men jag är konfunderad av att det dyker upp efter backupen. Jag har INTE ändrat i någon script-kod. Fattar inte heller vilket script det handlar om. Det jag gjorde före backupen var att deleta ett antal (c:a 20 st) "spam-medlemmar" ur databas-fältet "Users".
Bör tilläggas att foumet har fungerat utmärkt ända fram till igår, så något galet har jag tydligen lyckats åstadkomma
Address till ditt forum: http://www.alderman-music.com/Forum
Vilka teman har du installerade?: Standard
Vilka MODdar har du installerat?: en enkel php chat
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej
Vilken version av phpBB använder du?: Senaste
Vilken databasserver använder du och vilken version?: ....um.....det är en MySQL databas (tror jag)....
Webbhotell/server: Bluehost
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Nej
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja (hos Bluehost)
Ha det bra!
Leif