Hur gör jag detta? Är ganska ny på sånthär... Det fungerar fortfarande inte, får flera mail från personer som loggas ut direkt när de loggats in.Holger skrev:Det har antagligen med forumet cookie-inställningar och sökväg att göra.
Se till att du har www. med i forumets domän i ACPn.
Kolla upp dina cookie-inställningar. Ange ngt unikt där.
Loggas ut
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Loggas ut
Jag tycker att vår supportmall kan vara något att fylla i... http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag minns att jag hade en likadan problem när jag flyttade forum från en privat server till Crystone.net !Då blev medlemmarna ut loggad automatisk och såna skumma grejer.
Jag löste problemet genom att rensa phpbb_sessions i phpmyadmin om det inte hjälper så prova att rensa även phpbb_sessions_keys läs mer här innan du gör detta: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=7012
jag vet inte om detta kommer att hjälpa dig, men kan alltid prova.
Jag löste problemet genom att rensa phpbb_sessions i phpmyadmin om det inte hjälper så prova att rensa även phpbb_sessions_keys läs mer här innan du gör detta: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=7012
jag vet inte om detta kommer att hjälpa dig, men kan alltid prova.
Missis: Jag läste din tråd och det låter precis som det problemet jag har. Måste man ha PHPMyAdmin för att kunna rensa dem eller finns det något annat sätt?
Du kan även använda mysqldumper som har en sql-browser.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Det hjälper antagligen inte mot eventuella lokala inloggningsproblem. Och då spelar det ingen roll hur många användare som är inblandade.Kjell skrev:Kan ni tala om för mig vad det är för fel att tömma forumcachen??? Att tömma en webbläsare hjälper möjligtvis bara en och inte alla användare. Man dör inte av att prova det och lätt är det
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Hur använder man dessa program? Finns det att läsa nån stans, är helt ny på detta...
Vilka program? Menar du phpmyadmin och mysqldumper?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Ja, jag menade dem vad de nu är för något. 
Ladda hem mysqldumpern härifrån: klick
Packa upp ZIP-filen och ladda upp den till en mapp på din server och "installera" den sedan (ytterst enkelt).
Den har ett helsvenskt gränssnitt.
Packa upp ZIP-filen och ladda upp den till en mapp på din server och "installera" den sedan (ytterst enkelt).
Den har ett helsvenskt gränssnitt.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Vet inte vad rubriken "Loggas ut" har med backup att göra
Kan en ny tråd vara lösningen tro 
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Det är alltså fortfarande inloggningsproblemen jag försöker lösa, men jag har ingen koll alls på hur man gör sånt här.
Det är inte jag som har gjort forumet, utan jag har endast tagit över det efter att det flyttades till det webbhotellet det ligger på nu. Inloggningsproblemen började i samband med att forumet flyttats.
Ska jag skapa en ny tråd fast att det är detta jag försöker lösa eller hur ska jag göra? Jag trodde att inloggningsuppgifterna i phpmyadmin/mysqldumper var detsamma som de för hemsidan, men när jag läste i en tråd stod det att man ska ha ett namn och lösenord på sin databas. Hur vet jag vad forumets databas har för namn/lösenord? Ifall det inte går att hitta, kan man ändra dem på något sätt? Ju mer jag läser, nu mindre förstår jag känns det som.
Jag får mail nästan varje dag från personer som inte kan logga in (loggas ut så fort de loggar in) så vore glad ifall jag lyckas lösa detta på något sätt.
Det är inte jag som har gjort forumet, utan jag har endast tagit över det efter att det flyttades till det webbhotellet det ligger på nu. Inloggningsproblemen började i samband med att forumet flyttats.
Ska jag skapa en ny tråd fast att det är detta jag försöker lösa eller hur ska jag göra? Jag trodde att inloggningsuppgifterna i phpmyadmin/mysqldumper var detsamma som de för hemsidan, men när jag läste i en tråd stod det att man ska ha ett namn och lösenord på sin databas. Hur vet jag vad forumets databas har för namn/lösenord? Ifall det inte går att hitta, kan man ändra dem på något sätt? Ju mer jag läser, nu mindre förstår jag känns det som.
Jag får mail nästan varje dag från personer som inte kan logga in (loggas ut så fort de loggar in) så vore glad ifall jag lyckas lösa detta på något sätt.
Alltså, du har tömt katalogen cache sånär som på .htaccess och index.htm? De som inte kan logga in har tömt sina webbläsares kakor och har fortfarande problem?
Login till din databas hittar du i filen config.php, men du behöver ju också ett databasverktyg, phpmyadmin har du antagligen, men du behöver ju veta adressen till den också.
Peetra.
Login till din databas hittar du i filen config.php, men du behöver ju också ett databasverktyg, phpmyadmin har du antagligen, men du behöver ju veta adressen till den också.
Peetra.
Jag har tömt forumets cache, men huruvida användarna har tömt sina cookies vet jag inte. Men för en person som jag bad göra det så fungerade det fortfarande inte att logga in efter det. För mig började det dock fungera efter att jag tömt cookies på min dator, men är ju fortfarande många som inte kan logga in.
Tack, nu hittade jag användarnamnet o lösenordet.
Lyckades nu logga in på både phpMyAdmin och msqldumper men ingen av dem hittar någon databas. Hur går jag vidare?
Tack, nu hittade jag användarnamnet o lösenordet.