Loggas ut
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Loggas ut
Sen forumet som jag är administratör till flyttades så har det blivit lite problem. Det var inte jag själv som flyttade forumet, så jag vet inte vad det är som ev. kan ha blivit tokigt. Men efter att det är flyttat så blir det för en del/i vissa webbläsare att man loggas ut direkt efter att man loggat in. För någon är det även så att personen kan logga in, men inte se nya meddelanden. Jag kan logga in på forumet i firefox, men loggas ut direkt i explorer (så fort jag kommer till indexsidan), och vet att det är fler som har problem.
Innan forumet flyttades fungerade det problemfritt, vad kan vara fel? Vad kan jag göra för att fixa detta?
Innan forumet flyttades fungerade det problemfritt, vad kan vara fel? Vad kan jag göra för att fixa detta?
Re: Loggas ut
Kan vara så att det ligger gamla cach filer under <forumrot>/cach, det går att ta bort dom med hjälp av FTP.
Det kan också vara så att inställningarna under ACP -> Serverinställningar inte är rätt.
Det kan också vara så att inställningarna under ACP -> Serverinställningar inte är rätt.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag tror att det ligger i användarnas webbläsarcache, så att tömma temporära Internetfiler (tror det heter så i IE, min IE är finsk, så det hjälper er inte så mycket att skriva vad det heter hos mig.) borde hjälpa de som har problem.
Peetra.
Peetra.
Hur vet jag vad på cach jag kan/ska ta bort och vad som ska vara kvar?Kjell skrev:Kan vara så att det ligger gamla cach filer under <forumrot>/cach, det går att ta bort dom med hjälp av FTP.
Testade detta men det funkade inte tyvärr.Peetra skrev:Jag tror att det ligger i användarnas webbläsarcache, så att tömma temporära Internetfiler (tror det heter så i IE, min IE är finsk, så det hjälper er inte så mycket att skriva vad det heter hos mig.) borde hjälpa de som har problem.
Peetra.
In-/utloggningsproblem har inte med cachen att göra. Det är cookiesarna som du måste radera i webbläsaren.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
@TS: Uppdaterade du sen sidan?
@Holger: Raderas inte allt om raderar temporära filer i IE?
@Holger: Raderas inte allt om raderar temporära filer i IE?
Hm, jag tror inte det. Man kan explicit välja cookies.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Du behöver bara ha kvar .htaccess och index.html i <forumrot>/cachesanna skrev:Hur vet jag vad på cach jag kan/ska ta bort och vad som ska vara kvar?
Tack för hjälpen allihop!
Nu när jag tog bort alla cookies i explorer så fungerar det att logga in. =)
Idag när jag skulle logga in igen så var det återigen samma sak. Efter att ha tagit bort cookies igen så fungerar det men verkar ju konsigt om man ska behöva göra det varje dag...
Jag ska testa rensa cachen på forumet, nån annan som har nån teori om vad det kan vara som spökar?
Jag ska testa rensa cachen på forumet, nån annan som har nån teori om vad det kan vara som spökar?
Det har antagligen med forumet cookie-inställningar och sökväg att göra.
Se till att du har www. med i forumets domän i ACPn.
Kolla upp dina cookie-inställningar. Ange ngt unikt där.
Se till att du har www. med i forumets domän i ACPn.
Kolla upp dina cookie-inställningar. Ange ngt unikt där.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Kan ni tala om för mig vad det är för fel att tömma forumcachen??? Att tömma en webbläsare hjälper möjligtvis bara en och inte alla användare. Man dör inte av att prova det och lätt är det 
Det är absolut inte fel. Jag tömmer allt möjligt för säkerhets skull ibland, det brukar fungera, men då vet man iofs inte vilket som var medicinen.