Fel vid uppdatering från 304-305

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Alex
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Fel vid uppdatering från 304-305

Inlägg av Alex »

Hej,

Jag vet ej vad som har gått fel, men efter att ha laddad upp hela install katalogen till mitt root directory, går det inte att uppgradera mitt forum. Är det någon som kan hjälpa med detta :?:
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Fel vid uppdatering från 304-305

Inlägg av Peetra »

Va får du för fel?
Användarens profilbild
Alex
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Alex »

Får upp att jag servern inte kunde hitta adressen, med detta meddelandet: Detta fel (HTTP 404 - Hittades inte) innebär att Internet Explorer kunde ansluta till webbplatsen, men det gick inte att hitta sidan du ville visa. Det kanske inte går att nå webbsidan för tillfället. Alternativt kanske webbplatsen har ändrats eller webbsidan tagits bort.

Det ska nämnas att jag använder det automatiska uppgraderingspaketet.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Jag såg kataloglistningen på det jag tror är ditt forum och den såg jag för att det fattas index.php fil. I listningen finns inte heller /install

installmappen ska alltså laddas upp till <root>/phpBB3/ och inte enbart till <root>

[edit] ok, du har fått upp install nu. Lägg in index.php också.
Användarens profilbild
Alex
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Alex »

Jag har fått det och gjort en kontroll av filerna och då får jag meddelande på att jag ska ta bort install katalogen och logga in, men det går inte.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Du kan alltså inte logga in?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Hej alla andra också! Alex skickade mig pm om vad som händer då han lade upp index.php

Kod: Markera allt

Fatal error: require(): Failed opening required './../common.php' (include_path='.:/hsphere/shared/apache/libexec/php5ext/php/') in /hsphere/local/home/anvandarnamn/peetra_censurerar.se/phpbb3/index.php on line 20
Jag skulle prova: En ny fräsch index.php från version 3.0.5, ifall du gått igenom uppgraderingen. :)

Ladda ner hela grundpaketet å ta index.php därifrån. Du har också glömt nya versionen för svenska språket. Forumet kan fungera med den gamla svenskan, men om du gick igenom uppdateringen med gamla översättningen så kan du ha missat info dock. Den nya CAPTCHAn fungerar inte heller som den ska utan nytt språkpaket.
Användarens profilbild
Alex
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Alex »

nej men jag ska ladda ner svenska språket och nu vet jag inte hur många gånger jag har laddat upp nyaste versionen men inget funkar.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Nåt har kunnat gå fel med installationen. Därför så blir det fel varje gång man försöker med de sammanfogade nya filerna. Att databasen är lyckat uppgraderat betyder tyvärr inte att filerna är ok.

Ladda upp alla filerna utom config.php och utan install-mappen, så ska du ha ett 3.0.5 forum som fungerar. Det är då redan knutet till din 3.0.5 databas. Hämta hem ett nytt paket igen före du gör det, fast du redan skulle ha ett tjugotal från förr. Paketet ska vara detta: http://www.ohloh.net/p/phpbb/download?f ... -3.0.5.zip

Om du
Användarens profilbild
Alex
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Alex »

Tackar dig så mycket snälla Peetra. Forumet är uppe o funkar nu. :wink:
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem