Jag vet ej vad som har gått fel, men efter att ha laddad upp hela install katalogen till mitt root directory, går det inte att uppgradera mitt forum. Är det någon som kan hjälpa med detta
Fel vid uppdatering från 304-305
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Fel vid uppdatering från 304-305
Jag vet ej vad som har gått fel, men efter att ha laddad upp hela install katalogen till mitt root directory, går det inte att uppgradera mitt forum. Är det någon som kan hjälpa med detta
Re: Fel vid uppdatering från 304-305
Det ska nämnas att jag använder det automatiska uppgraderingspaketet.
installmappen ska alltså laddas upp till <root>/phpBB3/ och inte enbart till <root>
[edit] ok, du har fått upp install nu. Lägg in index.php också.
Kod: Markera allt
Fatal error: require(): Failed opening required './../common.php' (include_path='.:/hsphere/shared/apache/libexec/php5ext/php/') in /hsphere/local/home/anvandarnamn/peetra_censurerar.se/phpbb3/index.php on line 20Ladda ner hela grundpaketet å ta index.php därifrån. Du har också glömt nya versionen för svenska språket. Forumet kan fungera med den gamla svenskan, men om du gick igenom uppdateringen med gamla översättningen så kan du ha missat info dock. Den nya CAPTCHAn fungerar inte heller som den ska utan nytt språkpaket.
Ladda upp alla filerna utom config.php och utan install-mappen, så ska du ha ett 3.0.5 forum som fungerar. Det är då redan knutet till din 3.0.5 databas. Hämta hem ett nytt paket igen före du gör det, fast du redan skulle ha ett tjugotal från förr. Paketet ska vara detta: http://www.ohloh.net/p/phpbb/download?f ... -3.0.5.zip
Om du