Custom profile fields

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
nebrer
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2004-05-26 09:29
Svar: 0

Custom profile fields

Inlägg av nebrer »

Hej Alla . Jag har försökt att använda Custom profile fields som ett skräp post filter. Vid registrering skall användaren skriva in ett årtal för att komma vidare.

Har följt "http://www.phpbb.com/kb/article/custom- ... mmer-tool/" men det syns inget på rigistrerings sidan.

Använder Engelsk text på forumet.

Någon som kan hjälpa att få detta att funka??
Något mer som jag behöver göra??

Rickard
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av .:ADDE:. »

Vart har du forumet då? pröva att svara i forummallens frågor.
Address till ditt forum:
Vilka teman har du installerade?:
Vilka MODdar har du installerat?:
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?:
Vilken version av phpBB använder du?:
Vilken version av PHP?:
Vilken databasserver använder du och vilken version?:
Webbhotell/server:
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?:
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?:
Har du sökt angående ditt problem?:
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:
Berätta om ditt problem:
Har du ett testkonto åt oss?:
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
nebrer
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2004-05-26 09:29
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av nebrer »

Address till ditt forum:
http://b50.org/phpBB2/
Vilka teman har du installerade?:
prosilver
Vilka MODdar har du installerat?:
Inga förutom lagt in en länk i huvudet
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?:
Nej
Vilken version av phpBB använder du?:
3.0.4
Vilken version av PHP?:
PHP Version 5.2.9
Vilken databasserver använder du och vilken version?:
Linux srv13 2.6.18-6-vserver-amd64 #1 SMP Thu Dec 25 21:35:11 UTC 2008 x86_64
Webbhotell/server:
one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:
Själv
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?:
2.0 någonting
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?:
Se ovan
Har du sökt angående ditt problem?:
Nej första gången här
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:
Custom profile fields och http://www.phpbb.com/kb/article/custom- ... mmer-tool/
Berätta om ditt problem:
Kommer inte upp någon fråga vid registrering
Har du ett testkonto åt oss?:
Tyvärr

Bild
Bild
Bild
Rickard
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av Peetra »

Display profile field: måste vara på Yes.
nebrer
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2004-05-26 09:29
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av nebrer »

Tackar men Syns fortfarande inte :cry:

Bild

Rickard
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av Peetra »

Visst syns den på din bild iallafall.
nebrer
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2004-05-26 09:29
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av nebrer »

Inte "Custom profile fields" med min fråga.

ja "Confirmation of registration" syns

Rickard
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av Kjell »

Vad är det vi ser då???
Bilagor
temp4.jpg
temp4.jpg (53.62 KiB) Visad 7603 gånger
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
nebrer
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2004-05-26 09:29
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av nebrer »

So sorry. Jag måste ha varit blind ju. Möjligen solfläckar :oops:

Tackar för besväret och det snabba svaret.Jag skäms ju.

Ledsen Rickard
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av Kjell »

Funderar på att sälja svarta glasögon till seende :mrgreen:
Det är som att säga: om ni kan få en tändare att tända 100 gg utan att misstända och att min mormor ska se det..... (hon dog 74) :mrgreen:
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
nebrer
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2004-05-26 09:29
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av nebrer »

Jag skäms fortafarande. :o

Jag trodde det skulle komma upp under confirm password så jag tittade nog inte så noggrant på andra ställe.

Rickard
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Custom profile fields

Inlägg av Kjell »

Det är lugnt, skämmas är något som man kan ta med stolthet, den som skäms utan att kunna stå för det är en annan sak, med andra ord Rickard, det är lugnt och vi alla behöver en vit käpp ibland :mrgreen: (hur använder man en sådan?)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst