Custom profile fields
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Custom profile fields
Hej Alla . Jag har försökt att använda Custom profile fields som ett skräp post filter. Vid registrering skall användaren skriva in ett årtal för att komma vidare.
Har följt "http://www.phpbb.com/kb/article/custom- ... mmer-tool/" men det syns inget på rigistrerings sidan.
Använder Engelsk text på forumet.
Någon som kan hjälpa att få detta att funka??
Något mer som jag behöver göra??
Rickard
Har följt "http://www.phpbb.com/kb/article/custom- ... mmer-tool/" men det syns inget på rigistrerings sidan.
Använder Engelsk text på forumet.
Någon som kan hjälpa att få detta att funka??
Något mer som jag behöver göra??
Rickard
Re: Custom profile fields
Vart har du forumet då? pröva att svara i forummallens frågor.
Address till ditt forum:
Vilka teman har du installerade?:
Vilka MODdar har du installerat?:
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?:
Vilken version av phpBB använder du?:
Vilken version av PHP?:
Vilken databasserver använder du och vilken version?:
Webbhotell/server:
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?:
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?:
Har du sökt angående ditt problem?:
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:
Berätta om ditt problem:
Har du ett testkonto åt oss?:
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Re: Custom profile fields
Address till ditt forum:
http://b50.org/phpBB2/
Vilka teman har du installerade?:
prosilver
Vilka MODdar har du installerat?:
Inga förutom lagt in en länk i huvudet
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?:
Nej
Vilken version av phpBB använder du?:
3.0.4
Vilken version av PHP?:
PHP Version 5.2.9
Vilken databasserver använder du och vilken version?:
Linux srv13 2.6.18-6-vserver-amd64 #1 SMP Thu Dec 25 21:35:11 UTC 2008 x86_64
Webbhotell/server:
one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:
Själv
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?:
2.0 någonting
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?:
Se ovan
Har du sökt angående ditt problem?:
Nej första gången här
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:
Custom profile fields och http://www.phpbb.com/kb/article/custom- ... mmer-tool/
Berätta om ditt problem:
Kommer inte upp någon fråga vid registrering
Har du ett testkonto åt oss?:
Tyvärr



Rickard
http://b50.org/phpBB2/
Vilka teman har du installerade?:
prosilver
Vilka MODdar har du installerat?:
Inga förutom lagt in en länk i huvudet
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?:
Nej
Vilken version av phpBB använder du?:
3.0.4
Vilken version av PHP?:
PHP Version 5.2.9
Vilken databasserver använder du och vilken version?:
Linux srv13 2.6.18-6-vserver-amd64 #1 SMP Thu Dec 25 21:35:11 UTC 2008 x86_64
Webbhotell/server:
one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:
Själv
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?:
2.0 någonting
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?:
Se ovan
Har du sökt angående ditt problem?:
Nej första gången här
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:
Custom profile fields och http://www.phpbb.com/kb/article/custom- ... mmer-tool/
Berätta om ditt problem:
Kommer inte upp någon fråga vid registrering
Har du ett testkonto åt oss?:
Tyvärr



Rickard
Re: Custom profile fields
Display profile field: måste vara på Yes.
Re: Custom profile fields
Tackar men Syns fortfarande inte

Rickard

Rickard
Re: Custom profile fields
Visst syns den på din bild iallafall.
Re: Custom profile fields
Inte "Custom profile fields" med min fråga.
ja "Confirmation of registration" syns
Rickard
ja "Confirmation of registration" syns
Rickard
Re: Custom profile fields
Vad är det vi ser då???
- Bilagor
-
- temp4.jpg (53.62 KiB) Visad 7594 gånger
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Custom profile fields
So sorry. Jag måste ha varit blind ju. Möjligen solfläckar
Tackar för besväret och det snabba svaret.Jag skäms ju.
Ledsen Rickard
Tackar för besväret och det snabba svaret.Jag skäms ju.
Ledsen Rickard
Re: Custom profile fields
Funderar på att sälja svarta glasögon till seende
Det är som att säga: om ni kan få en tändare att tända 100 gg utan att misstända och att min mormor ska se det..... (hon dog 74)
Det är som att säga: om ni kan få en tändare att tända 100 gg utan att misstända och att min mormor ska se det..... (hon dog 74)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Custom profile fields
Jag skäms fortafarande.
Jag trodde det skulle komma upp under confirm password så jag tittade nog inte så noggrant på andra ställe.
Rickard
Jag trodde det skulle komma upp under confirm password så jag tittade nog inte så noggrant på andra ställe.
Rickard
Re: Custom profile fields
Det är lugnt, skämmas är något som man kan ta med stolthet, den som skäms utan att kunna stå för det är en annan sak, med andra ord Rickard, det är lugnt och vi alla behöver en vit käpp ibland
(hur använder man en sådan?)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster



