Prosilver CSS Left Frame Layout

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

ledsen
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2009-01-04 09:12
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av ledsen »

Det ser riktigt bra ut på den sidan...om det nu är gjort på samma sätt, varför får jag ej det att fungera på min enkla sida? Hmm...
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

Man kan också gå in i ACP -> Belastningsinställningar -> Omkompilera gamla stilkomponenter: JA*
När ni är klara med uppdateringarna så ställ den åter till NEJ.

Har skrivit om det tidigare i den här tråden: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 748#p30748
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av .:ADDE:. »

Kjell skrev:Jag sa inte att du skulle editera och spara, du skulle titta och om det inte var samma så skulle du VADÅ......
ser det inte ut så som jag visar ovanför välj då uppdatera temat.
Du har då inte frame.css i databsen, som ett exempel, så det uppskattas att göra det som står skrivet :mrgreen:
Här nämde du databasen. ärligt talat har jag inte gjort något med databasen som har med det här att göra.
kan det vara en förklaring till problemet?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

Hallå, om du har temat i databasen så har det med det att göra....
Kolla inlägget innan du postade ditt inlägg :)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av .:ADDE:. »

Kjell skrev:Man kan också gå in i ACP -> Belastningsinställningar -> Omkompilera gamla stilkomponenter: JA*
När ni är klara med uppdateringarna så ställ den åter till NEJ.

Har skrivit om det tidigare i den här tråden: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 748#p30748
har ändrat den till nej.
Resultat: inget hände. låter det vara så just nu.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

En fix att få listrutan /scrollbar att fungera med lägre skärmupplösning, frame.css

Kod: Markera allt

#framecontent{
position: absolute;
top: 0;
bottom: 0; 
left: 0;
width: 200px; /*Width of frame div*/
height: 100%;
background: #fff;
}

#maincontent{
position: relative;
top: 0; 
left: 200px; /*Set right value to WidthOfFrameDiv*/
width: 824;
bottom: 0;
right: 0;
background: #fff;
height: auto;
margin-right: 200px;
}

.innertube{
margin: 15px; /*Margins for inner DIV inside each DIV (to provide padding)*/
}

* html body{ /*IE6 hack*/
padding: 0 0 0 200px; /*Set value to (0 0 0 WidthOfFrameDiv)*/
}

* html #maincontent{ /*IE6 hack*/
position: absolute;
height: 100%; 
width: 100%; 
}
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
shows
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2009-10-14 19:37
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av shows »

Varför funkar det ej för mej?
http://supersajt.zymichost.com/phpBB3/index.php
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

Kan vara så att du inte har tömt forumcachen http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=4780
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
shows
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2009-10-14 19:37
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av shows »

Nu fick jag fram det! Men texten är ovanför headern!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

Uppdatera stilmallarna under ACP -> STILAR -> Teman så tror jag det ska fungera, verkar vara rätt i filen med inte i databasen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
shows
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2009-10-14 19:37
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av shows »

Funkar fortfarande inte :/
shows
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2009-10-14 19:37
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av shows »

Så har fått den till höger sida nu men hur minskar jjag mellanrummet här?

Bild
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

prova att ändra "width:"

Kod: Markera allt

#framecontent {
-moz-background-clip:border;
-moz-background-inline-policy:continuous;
-moz-background-origin:padding;
background:#FFFFFF none repeat scroll 0 0;
bottom:0;
height:100%;
overflow:hidden;
position:absolute;
right:0;
top:0;
width:350px;
}
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
shows
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2009-10-14 19:37
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av shows »

Är bara 13 år :D kan du förklara lite tydligare vad jag ska göra med koden?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

du har ju nyss lagt dit koden, den ligger i frame.css
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster