Prosilver CSS Left Frame Layout
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Det ser riktigt bra ut på den sidan...om det nu är gjort på samma sätt, varför får jag ej det att fungera på min enkla sida? Hmm...
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Man kan också gå in i ACP -> Belastningsinställningar -> Omkompilera gamla stilkomponenter: JA*
När ni är klara med uppdateringarna så ställ den åter till NEJ.
Har skrivit om det tidigare i den här tråden: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 748#p30748
När ni är klara med uppdateringarna så ställ den åter till NEJ.
Har skrivit om det tidigare i den här tråden: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 748#p30748
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Här nämde du databasen. ärligt talat har jag inte gjort något med databasen som har med det här att göra.Kjell skrev:Jag sa inte att du skulle editera och spara, du skulle titta och om det inte var samma så skulle du VADÅ......Du har då inte frame.css i databsen, som ett exempel, så det uppskattas att göra det som står skrivetser det inte ut så som jag visar ovanför välj då uppdatera temat.
kan det vara en förklaring till problemet?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Hallå, om du har temat i databasen så har det med det att göra....
Kolla inlägget innan du postade ditt inlägg
Kolla inlägget innan du postade ditt inlägg
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
har ändrat den till nej.Kjell skrev:Man kan också gå in i ACP -> Belastningsinställningar -> Omkompilera gamla stilkomponenter: JA*
När ni är klara med uppdateringarna så ställ den åter till NEJ.
Har skrivit om det tidigare i den här tråden: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 748#p30748
Resultat: inget hände. låter det vara så just nu.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
En fix att få listrutan /scrollbar att fungera med lägre skärmupplösning, frame.css
Kod: Markera allt
#framecontent{
position: absolute;
top: 0;
bottom: 0;
left: 0;
width: 200px; /*Width of frame div*/
height: 100%;
background: #fff;
}
#maincontent{
position: relative;
top: 0;
left: 200px; /*Set right value to WidthOfFrameDiv*/
width: 824;
bottom: 0;
right: 0;
background: #fff;
height: auto;
margin-right: 200px;
}
.innertube{
margin: 15px; /*Margins for inner DIV inside each DIV (to provide padding)*/
}
* html body{ /*IE6 hack*/
padding: 0 0 0 200px; /*Set value to (0 0 0 WidthOfFrameDiv)*/
}
* html #maincontent{ /*IE6 hack*/
position: absolute;
height: 100%;
width: 100%;
}/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Varför funkar det ej för mej?
http://supersajt.zymichost.com/phpBB3/index.php
http://supersajt.zymichost.com/phpBB3/index.php
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Kan vara så att du inte har tömt forumcachen http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=4780
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Nu fick jag fram det! Men texten är ovanför headern!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Uppdatera stilmallarna under ACP -> STILAR -> Teman så tror jag det ska fungera, verkar vara rätt i filen med inte i databasen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Funkar fortfarande inte :/
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Så har fått den till höger sida nu men hur minskar jjag mellanrummet här?


Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
prova att ändra "width:"
Kod: Markera allt
#framecontent {
-moz-background-clip:border;
-moz-background-inline-policy:continuous;
-moz-background-origin:padding;
background:#FFFFFF none repeat scroll 0 0;
bottom:0;
height:100%;
overflow:hidden;
position:absolute;
right:0;
top:0;
width:350px;
}/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Är bara 13 år
kan du förklara lite tydligare vad jag ska göra med koden?
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
du har ju nyss lagt dit koden, den ligger i frame.css
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster




