Jag vill byta språk från engelska till svenska, jag har laddat ner "prosilver_se" och lagt in den i "languages/" på serven. Men när jag går in och ska välja språk i APC så finns bara den aktiverade engelskan i listan. Vad gör jag för fel?
Jag kör prosilver Special Edition så jag vill även byta språk i själva forumdelen (inte bara APC).
Orsaken gör det självklart för oss phpBB-nördar, men jag förstår hur du tänker.
Phpbb_lang_sv - Styr alla texter på forumet.
Grafikfilerna - Finns en uppsättning knappar som innehåller texter.
Har du flera stilar på forumet, så måste du ha språkfiler för varje språk till dessa. Finns det inte för en stil man har kan man kopiera vilka som helst, t.ex. de engelska, till sin sv-mapp. Om man inte gör det så visas inga knappar alls, något som ofta varit ett problem för de som har stilar som saknar svenska knappar.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Jag har samma problem - svenska visas inte som alternativ.
Jag har lagt allt som jag packade upp ur filen "lang_sv.tar.gz" i "./language/sv". Det ser ut exakt som i katalogen för "en".
Jag har lagt innehållet i filen "prosilver_sv.zip" i "./styles/prosilver/imageset/sv". Det ser ut exakt som i katalogen för "en".
Likt förbaskat får jag inte upp "Svenska" som språkalternativ. Vad ska man mer göra? Installera någonstans?