Firefox 3 och profilen
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Firefox 3 och profilen
Någon med en idé om hur jag får bort denna oönskade extra finess?
(Felet uppstår endast i FF3 - inte i IE)
Re: Firefox 3 och profilen
Det beror på att det är sparat i webbläsaren. När du ska logga in till fourmet, så har du lagt till att dina uppgifter ska skrivas in automatiskt. Men, när du ska redigera profiler så tror webbläsaren, i och med att det finns ett lösenordsfält, att lösenordet och användarnamnet ska skrivas in där. Dock har jag ingen aning om hur man ska ta bort detta. Du kan ju ta bort det helt och hållet, men då får du det inte när du ska logga in...
Jag hade just hunnit vänja mig vid att den alltid ska plockas bort, så insåg jag att den inte dyker opp på alla forum längre.
(I firefox) Verktyg>InställningarSäkerhet>[Sparade lösenord]
Ta bort dem som hör till ditt forum. Klart
Peetra.
Jomen det vill jag ju ha kvar. jag orkar inte logga in hela tiden.Gustav skrev:Jag vet inte om du vill detta, men om du tycker att du inte behöver ifyllningen när du ska logga in-...
Det här felet dök upp med FF3 - tidigare fanns inget problem.
Nja...Gustav skrev:...när du ska redigera profiler så tror webbläsaren, i och med att det finns ett lösenordsfält...
För lösenordet kan det kanske vara så men det andra fältet är en ny mailadress. Och sådär ser ingen mailadress ut.
Det här felet borde väl fler användare ha?
Anledning: Sammanfogade meddelande åt dig... detta är ett forum, inte en chat. ;-)
Nix - löste inte problemet.copy112 skrev:Testa att rensa alla lösenord i FF3
Ledsen - jag förstår inte hur du menar.Peetra skrev:Ha två förhandsifyllda, varav den äkta alltid loggar in automatiskt, så slipper du detta problem.
Anledning: Sammanfogade meddelande åt dig... detta är ett forum, inte en chat. ;-)
Du kan svara åt flera i samma inlägg. Du behöver inte posta ett nytt inlägg för varje mening du skriver.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Tack så mycket för hjälpen Peetra.
Ett litet tillägg, det räcker med att ha något extra ifyllt och sparat för att det ska fungera. Det behöver inte vara ett riktigt konto. Men de flesta admins behöver nog testkonton ibland, så det är nog naturligaste sättet att ha två användarlösen sparade på samma konto.