Egna sidor i phpBB3

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Kjell »

Du har en länk som ser ut så här:

Kod: Markera allt

http://www.heelerforum.com/%7Bminsida.php?visa=sida_1}
ta bort } i slutet, det har inget med länkar att göra, det är en del av php.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Miina
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: 2008-04-03 12:04
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Miina »

Det är ändrat nu, men med samma resultat som tidigare.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Kjell »

Ha, jag såg en sak till, vad är det här i länken "%7B"?
Sitter du med Frontpage och länkar?, då kan det bli mycket fel.....
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Miina
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: 2008-04-03 12:04
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Miina »

En döende svan. :roll:
En likadan som var på slutet, men andra vägen. Blir väl likadant om jag skriver i code, så jag förklarar istället.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Kjell »

ZIP´a filerna "minsida.php" och din välkommen sida så kan jag titta på vad det är.
Eller då har du ingen språkfil som det står om i första inlägget, språkfilen kan pekas om... "Om" du inte använder den så kan du använda följande i minsida.php

Kod: Markera allt

    $user->setup('common');
Ps. namnet "minsida.php" är bara för att man ska ha lite fantasi och komma på ett lämpligt namn själv.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Miina
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: 2008-04-03 12:04
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Miina »

Fantastiskt! NU fungerar det! Jag måste ha gjort nåt fel med språkfilen, för när jag bytte till den sträng du tipsade om nu är det inga problem. Nu kan jag ändra till mer fantasifulla namn på sidorna. :) Ville få allt att fungera först, ser du!
'
Tusen tack, än en gång, för fantastiskt support!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Kjell »

Var så lite.... hoppas att du har stor nytta av den kunskapen du fick nu.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 2008-02-09 17:41
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av NilleU »

Jag skall nu göra ytterligare ett försök att få till portalsidor. Vad är egentligen skillnaden mellan denna "egna sidor i phpbb3" och ett portalmod typ phpportal (canver)?

Jag skall skapa ett dussin olika startsidor som delvis kommer dra information från olika sektioner av forumet. Jag kanske inte behöver installera phpportal utan kan nöja mig med Kjelles cod i denna tråd, eller?
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Kjell »

Det här är grunden, men sedan så måste du kunna koda lite för att få till sidor, på http://www.phpportalen.net kan du få lite hjälp när det gäller själva php kodandet. Det finns en uppsjö av andra sidor som handlar om hur man skriver kod.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 2008-02-09 17:41
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av NilleU »

Vad rekomenderas någon med begränsad kunskap i programmering? Canver portalen är ju inte helenkel att få till men skulle den vara lättare att administrera menar du?
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Kjell »

Med begränsad kunskap så kan man göra på flera sätt, det första är att lära sig mer och det andra är att göra det som är något lättare och använda portaler, det sista är att ta hjälp av någon.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av .:ADDE:. »

funkar koderna för subsilver2 också? jag kör BF_vista och -static som jag har tankat ner från STG. jag gissar på att bägge är subsilver2-baserad.

http://adde.myhood.se/forum
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Kjell »

Det spelar ingen roll vilket tema du har...
Har du flera teman så får du skapa en html fil för var och en.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av .:ADDE:. »

Allt ska väl vara lika på alla dessa HTML-filer?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Egna sidor i phpBB3

Inlägg av Kjell »

Vi kan säga så här: testa och lek så ser du.... (för vanliga hemsidor klarar du av att göra.. eller... Det här är ingen grundkurs i html och stylesheet....)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster