ZIP´a filerna "minsida.php" och din välkommen sida så kan jag titta på vad det är.
Eller då har du ingen språkfil som det står om i första inlägget, språkfilen kan pekas om... "Om" du inte använder den så kan du använda följande i minsida.php
Fantastiskt! NU fungerar det! Jag måste ha gjort nåt fel med språkfilen, för när jag bytte till den sträng du tipsade om nu är det inga problem. Nu kan jag ändra till mer fantasifulla namn på sidorna. Ville få allt att fungera först, ser du!
'
Tusen tack, än en gång, för fantastiskt support!
Jag skall nu göra ytterligare ett försök att få till portalsidor. Vad är egentligen skillnaden mellan denna "egna sidor i phpbb3" och ett portalmod typ phpportal (canver)?
Jag skall skapa ett dussin olika startsidor som delvis kommer dra information från olika sektioner av forumet. Jag kanske inte behöver installera phpportal utan kan nöja mig med Kjelles cod i denna tråd, eller?
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Det här är grunden, men sedan så måste du kunna koda lite för att få till sidor, på http://www.phpportalen.net kan du få lite hjälp när det gäller själva php kodandet. Det finns en uppsjö av andra sidor som handlar om hur man skriver kod.
Vad rekomenderas någon med begränsad kunskap i programmering? Canver portalen är ju inte helenkel att få till men skulle den vara lättare att administrera menar du?
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Med begränsad kunskap så kan man göra på flera sätt, det första är att lära sig mer och det andra är att göra det som är något lättare och använda portaler, det sista är att ta hjälp av någon.
Vi kan säga så här: testa och lek så ser du.... (för vanliga hemsidor klarar du av att göra.. eller... Det här är ingen grundkurs i html och stylesheet....)