Grupper och Titlar
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Grupper och Titlar
Re: Grupper och Titlar
in på ftp, och sen image mappen och där hittar du en mapp" ranks" så du lägger i rank bilderna och sedan går till======>
1- Administrationspanel
2-Användare och grupper
3-"Hantera titlar" till vänster
sen är det Titelbild ..Titelnamn ..Minst antal inlägg
fyll i bara
du gör samma sak.. väl´jer bilden.. och sätter du 0 eller vad du vill på
Kod: Markera allt
Minst antal inläggRe: Grupper och Titlar
jag har gjort så men ändå så hamnar nya medlemmar i gruppen registrerade medlemmarNaturen skrev:Ny fråga>>>> Ny tråd...
du gör samma sak.. väl´jer bilden.. och sätter du 0 eller vad du vill påKod: Markera allt
Minst antal inlägg
Titel är något man förvärvar, genom inlägg, eller tilldelas (specialtitlarna, t.ex. Admin).
/marcus
snyltare har 0 inlägg
nybörjare 1 inlägg
medlem 30 inlägg
när en ny medlem registrerar sig så får dom inte titlen snyltare fast den står på 0 inlägg:( så undrar i fall det är någon mer inställning jag missat.
Nej, det är bara här, men kan du ha lekt lite, jag råkade ut för det här när jag körde betan av phpBB3.taab skrev:när en ny medlem registrerar sig så får dom inte titlen snyltare fast den står på 0 inlägg:( så undrar i fall det är någon mer inställning jag missat.
Om man tar bort och ändrar några gånger mellan olika titlar så stämmer det inte i databastabellen, den räknar upp hela tiden.
Jag städade där med hjälp av PhpMyAdmin. xxxx_ranks spara rad ett (1) som är admin.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!