Grupper och Titlar

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
taab
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Grupper och Titlar

Inlägg av taab »

Hur gör man så att nya användare som sprecis har registrerat sig att de får en titel och sen när de har skrivit ett inlägg så byter den title automatiskt. Sedan fortsätter det så upp så säg att man sätter att efter 780 inlägg så skall användaren få en annan title.
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Grupper och Titlar

Inlägg av Naturen »

Tja

in på ftp, och sen image mappen och där hittar du en mapp" ranks" så du lägger i rank bilderna och sedan går till======>

1- Administrationspanel
2-Användare och grupper
3-"Hantera titlar" till vänster
sen är det Titelbild ..Titelnamn ..Minst antal inlägg
fyll i bara :roll:
taab
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av taab »

Nu har jag löst det, hade satt att tilen skulle vara specialtitle vilket resulterade i att jag inte fick se efter hur många inlägg. Men nu har jag en annan fråga som rör samma område och det är att jag har en title som heter snyltare den title skall alla helt nya medlemmar ha från början, hur gör jag så att dem får det? och sen när de skrivit ett inlägg så förflyttas de automatiskt till en annan grupp. men problemet är att få den första title när man reggat sig.
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Naturen »

Ny fråga>>>> Ny tråd...

du gör samma sak.. väl´jer bilden.. och sätter du 0 eller vad du vill på

Kod: Markera allt

Minst antal inlägg
:roll:
taab
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av taab »

Naturen skrev:Ny fråga>>>> Ny tråd...

du gör samma sak.. väl´jer bilden.. och sätter du 0 eller vad du vill på

Kod: Markera allt

Minst antal inlägg
:roll:
jag har gjort så men ändå så hamnar nya medlemmar i gruppen registrerade medlemmar
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Skilj på grupp och titlar... Grupper är något man manuelt tilldelas, utom Gäst, Reg.användare och Bot.

Titel är något man förvärvar, genom inlägg, eller tilldelas (specialtitlarna, t.ex. Admin).

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
taab
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av taab »

Okej, men jag har ju skapat titlarna jag vill ha, och satt visst antal inlägg när användare skall få dem.

snyltare har 0 inlägg
nybörjare 1 inlägg
medlem 30 inlägg

när en ny medlem registrerar sig så får dom inte titlen snyltare fast den står på 0 inlägg:( så undrar i fall det är någon mer inställning jag missat.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

taab skrev:när en ny medlem registrerar sig så får dom inte titlen snyltare fast den står på 0 inlägg:( så undrar i fall det är någon mer inställning jag missat.
Nej, det är bara här, men kan du ha lekt lite, jag råkade ut för det här när jag körde betan av phpBB3.
Om man tar bort och ändrar några gånger mellan olika titlar så stämmer det inte i databastabellen, den räknar upp hela tiden.
Jag städade där med hjälp av PhpMyAdmin. xxxx_ranks spara rad ett (1) som är admin.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar