Ramar försvinner

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

naesstrom
Medlem
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: 2004-02-10 13:54
Svar: 0

Ramar försvinner

Inlägg av naesstrom »

har en liten fråga...

Det är så att jag har ett forum på min sida http://www.comshares.se
har sidan indelad i 2 frames, en navigation längst upp och innehållet under. har en knapp som leder till forumet och det fungerar perfekt, problemet är att när man har loggat in så försvinner den översta framen, den med knapparna... hur och var ändrar jag för att den inte ska göra detta... Som ni förstår är det ett stort problem eftersom då försvinner hela navigeringen på hemsidan!

Tacksam för snabbt svar!

Erik N
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Gör dig av med frames och inkludera navigationen. Du kan lägga in koden för navigationen i overall_header.tpl så fungerar det på forumet med.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
naesstrom
Medlem
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: 2004-02-10 13:54
Svar: 0

Hmm

Inlägg av naesstrom »

Finns det inget annat sätt... typ att säga åt forumet att gå tillbaka till en viss ram efter att man har loggat in...

tar jag bort framen så innebär det en jäkla massa mera jobb för mig eftersom jag redan har gjort hela sidan baserat på detta.

MVH
Erik
http://www.comshares.se
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Det innebär mer jobb att anpassa phpBB.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
nebrer
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2004-05-26 09:29
Svar: 0

Frames

Inlägg av nebrer »

Jag kan hålla med Erik.

För mig blir det mindre jobb att anpassa phpbb.

Det är väl bara två filer som skall ändras i phpbb?? :?:

Läs: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... highlight=

Förklara gärna.

Rickard
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster