har en liten fråga...
Det är så att jag har ett forum på min sida http://www.comshares.se
har sidan indelad i 2 frames, en navigation längst upp och innehållet under. har en knapp som leder till forumet och det fungerar perfekt, problemet är att när man har loggat in så försvinner den översta framen, den med knapparna... hur och var ändrar jag för att den inte ska göra detta... Som ni förstår är det ett stort problem eftersom då försvinner hela navigeringen på hemsidan!
Tacksam för snabbt svar!
Erik N
Ramar försvinner
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Gör dig av med frames och inkludera navigationen. Du kan lägga in koden för navigationen i overall_header.tpl så fungerar det på forumet med.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Hmm
Finns det inget annat sätt... typ att säga åt forumet att gå tillbaka till en viss ram efter att man har loggat in...
tar jag bort framen så innebär det en jäkla massa mera jobb för mig eftersom jag redan har gjort hela sidan baserat på detta.
MVH
Erik
http://www.comshares.se
tar jag bort framen så innebär det en jäkla massa mera jobb för mig eftersom jag redan har gjort hela sidan baserat på detta.
MVH
Erik
http://www.comshares.se
Det innebär mer jobb att anpassa phpBB.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Frames
Jag kan hålla med Erik.
För mig blir det mindre jobb att anpassa phpbb.
Det är väl bara två filer som skall ändras i phpbb??
Läs: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... highlight=
Förklara gärna.
Rickard
För mig blir det mindre jobb att anpassa phpbb.
Det är väl bara två filer som skall ändras i phpbb??
Läs: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... highlight=
Förklara gärna.
Rickard
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster



