Vem ska köra ver 3

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Vem ska köra ver 3

Inlägg av Kjell »

Hej på Er alla phpBB kodare m.m.
Vem ska köra supportsidan för svenska phpBB3?
Eller är det som vanligt under utveckling :P
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Jag begriper inte riktigt frågan. Webbsajten kommer vara densamma även om vi har en del grejor i skjortärmen inför lanseringen av phpBB3 - mycket mer än bara en uppdatering av vår phpBB-installation.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

För att inte begripa frågan riktigt, så fick du endå fram ett svar, även om svaret är lite åt "svävande politiker svar" :P
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Du verkade anta att den här sajten är enbart för phpBB2, men den är för alla versioner av phpBB (utom 1 då eftersom den suger). Svaret är alltså att vi kommer ha hand om supporten av phpBB3.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Antar gör jag inte, men känner för att sätta lite press på Er. Om man orkar så är det bara att titta på alla andra support sidor som dyker upp som svampar. och känner en oro över att det ska bli som i många andra länder där helt okunniga sätter upp sidor som förstör mer än vad dom gör nytta.
Mitt tycke är att ni sätter upp en liten bit här redan nu för att visa att ni kommer att ha support här.
Jag vet att du kan svara att min vilja får stå i skogen och växa till sig, men försök se det med öppna ögon :)
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Jag avser inte köra phpBB3 här förrän en stabil version har släppts. Att gå över till en knackig kodbas gör mer skada än nytta. Vi kan hjälpa de som som kör phpBB3, vi behöver inte köra phpBB3 själva för det.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Ett citat, från vem vet jag inte, men bra är den.
Och det går att vända på det hela :P
Eller så här: om alla ställer sig i målområdet i ishockey, så blir det inga mål varken bakåt eller framåt. lol
Jag kan också förstå att det här svårt att svara på, men jag är en person som kan tala i klarspåk också om det skulle behövas.... men fundera först svara sedan......
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Förstår inte vad du vill ha sagt...

1. Vi kör phpBB2 (2.0.22) här, för att det är den senaste stabila releasen av phpBB.

2. Vi erbjuder support för phpBB2.

3. Vi försöker hjälpa personer med frågor kring senaste release av phpBB3. Just nu phpBB3-b5.

4. När phpBB3 finns i stabil version kommer phpBB-se.com att bytas ut mot en helt ny site. (Där byte till phpBB3 är en del i uppdateringen... mer vill jag inte säga just nu).

5. För att tala klarspråk, var du ovanligt otydlig i ditt inlägg. ;-)

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Hej marcus
1. Vi kör phpBB2 (2.0.22) här, för att det är den senaste stabila releasen av phpBB.
Har inte frågat om vilken version som körs....eller har jag inte läst min egen fråga : Fniss :
2. Vi erbjuder support för phpBB2.
Det har vi listat ut för länge sedan :D
3. Vi försöker hjälpa personer med frågor kring senaste release av phpBB3. Just nu phpBB3-b5.
Det har vi inte sett spåret av och det var det här som jag var ute efter i min första fråga. ( Vart - Hur - När ) Ni menar inte att ni tänker ha samma topics för 2:an och 3:an.... oj vad fel det kommer att bli för användare som tror att det är deras version som menas i texterna.....

4. När phpBB3 finns i stabil version kommer phpBB-se.com att bytas ut mot en helt ny site. (Där byte till phpBB3 är en del i uppdateringen... mer vill jag inte säga just nu).
Samma svar som ettan fast nu blir det svar på fråga fyra :)
5. För att tala klarspråk, var du ovanligt otydlig i ditt inlägg. ;-)
/marcus
Det är därför man ska träna upp sin fantasi och lära sig att se saker på olika sätt. Var inte så stela i svaren prova med lättare HUMOR, för det ser jag nästan inte till här i forumet.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Ja än så länge är det inte något överdrivet tryck på frågor kring phpBB3, och jag tror inte det beror på att folk tror att vi bara ger support för phpBB2.

Orsaken till att jag gav fler svar än du kanske frågat efter, är för att klargöra hur "landet ligger". På så sätt undviker vi missförstånd.

För övrigt brukar humor i svaren oftas feltolkas och folk blir arga... ;)

/marcus

Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

marcus skrev:Ja än så länge är det inte något överdrivet tryck på frågor kring phpBB3, och jag tror inte det beror på att folk tror att vi bara ger support för phpBB2.
Lösning,
Topics1: Support phpBB2
Topics2: Support phpBB3
Jag är själv för stunden är inte behov av support utan försöker att tänka framåt och vad andra kan tänka sig behöva ;)
För övrigt brukar humor i svaren oftas feltolkas och folk blir arga... ;)
/marcus
Umf säger jag, kan man inte ta humor, ja vart ska det då sluta....
Jag är med i många andra forum och man sitter och viker sig av skratt när man läser vissa svar. Den som är roligast just nu är STG som är ett ver 3 forum.
Eller måste man ha en "Fun" flagga innan man postar :D Bild

Bild
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Vi är givetvis tacksamma för ditt engagemang i vår framtid, och jag hoppas och tror att du kommer att bli nöjd när vi väl slår upp dörrarna för det nya phpBB Sverige.

/marcus

Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

(Inga undantag utan regler).... det kommer ta sin tid :P
Skriv svar