Språkproblem

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Chung
Medlem
Medlem
Svar: 0

Språkproblem

Inlägg av Chung »

När jag ska slutföra installationen verkar det inte som om den svenska subSilver hittas. På installationssidan kan jag välja svenska eller engelska, men om jag tar svenska så försvinner all text som står på engelska. Jag har lagt subsilver_swedish (okomprimerad) i templates, utan att ändra strukturen, men den är bara på 22 bytes, jämfört med den engelska som är på 4 KB. Hur ska jag göra för att det ska bli rätt?
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Är du säker på att du har zippat upp den lokalt?
Jag ser inget annat fel. :?
Chung
Medlem
Medlem

Inlägg av Chung »

Vad menas med "lokalt"?

En grej som är märklig är att mappen ju krymper i storlek när jag för över den med ftp. Först är den 64 Kb, men sedan när den är överförd är den bara 22 bytes.
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Alltså, har du zippat upp den på din dator?

Mitt tips är att du öppnar mappen du har på dator samt mappen du hittar via din FTP, och se om någon fil fattas. När jag laddade upp mitt fick jag gå igenom allt manuellt, för att se vad som hadekommit med eller ej. Jag la nog upp fem filer den hade missat.
Chung
Medlem
Medlem

Inlägg av Chung »

Jo, zippat upp den har jag ju gjort. Och jämför jag de uppladdade filerna med dem på datorn så är det exakt samma. Däremot om jag jämför engelska subSilver med svenska så är det ju mycket fler filer i den engelska, men så ska det kanske vara?
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Enligt min dator är det mer filer i lang_english men en mer mapp än i lang_english i lang_swedish.
Chung
Medlem
Medlem

Inlägg av Chung »

Klickar jag på subSilver (engelska) en gång så ligger det en images och en admin-mapp där tillsammans med en hel rad andra filer. Klickar jag på subSilver_swedish så kommer jag till en subsilver-mapp först, klickar jag på den så ligger bara images-mappen där, inte nån admin och inga andra filer.

Men det ska väl egentligen bara vara att lägga hela (uppzippade) subSilver_swedish i templates?
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Vet inte, men så gjorde jag det funkar. Tror jag.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Strukturen måste se ut så här:

Kod: Markera allt

language/
   lang_english/*.php
   lang_english/email/*.*

lang_swedish/email/*.*