Språkproblem
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Språkproblem
När jag ska slutföra installationen verkar det inte som om den svenska subSilver hittas. På installationssidan kan jag välja svenska eller engelska, men om jag tar svenska så försvinner all text som står på engelska. Jag har lagt subsilver_swedish (okomprimerad) i templates, utan att ändra strukturen, men den är bara på 22 bytes, jämfört med den engelska som är på 4 KB. Hur ska jag göra för att det ska bli rätt?
Alltså, har du zippat upp den på din dator?
Mitt tips är att du öppnar mappen du har på dator samt mappen du hittar via din FTP, och se om någon fil fattas. När jag laddade upp mitt fick jag gå igenom allt manuellt, för att se vad som hadekommit med eller ej. Jag la nog upp fem filer den hade missat.
Mitt tips är att du öppnar mappen du har på dator samt mappen du hittar via din FTP, och se om någon fil fattas. När jag laddade upp mitt fick jag gå igenom allt manuellt, för att se vad som hadekommit med eller ej. Jag la nog upp fem filer den hade missat.
Klickar jag på subSilver (engelska) en gång så ligger det en images och en admin-mapp där tillsammans med en hel rad andra filer. Klickar jag på subSilver_swedish så kommer jag till en subsilver-mapp först, klickar jag på den så ligger bara images-mappen där, inte nån admin och inga andra filer.
Men det ska väl egentligen bara vara att lägga hela (uppzippade) subSilver_swedish i templates?
Men det ska väl egentligen bara vara att lägga hela (uppzippade) subSilver_swedish i templates?
Strukturen måste se ut så här:
och
Kod: Markera allt
language/
lang_english/*.php
lang_english/email/*.*
lang_swedish/email/*.*
lang_swedish/*.phpKod: Markera allt
templates/subSilver/images/
lang_english/*.gif och *.jpg
lang_swedish/*.gif och *.jpgHolger Gremminger
Ingen support via PM!