Hej!
Jag har precis gjort klart en hemsida och tillhörande php forum. Jag följde instruktionerna på http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=1319 och undrar nu. Det funkar ju på min dator och jag har ställt in forumet som det ska vara etc. Men kommer det funka när jag laddar upp sidan med tillhörande forum på en extern server. T.ex. genom http://www.surftown.se ?
Om inte vad krävs för att den ska funka, och när jag laddat upp den där (forumet ligger i en mapp i hemsidans rot, dvs /forum), vilken länk ska jag använda till forumet? (nu är det alltså http://localhost/forum).
OBS!
När jag stoppar WAMP5 så kan jag inte längre komma åt mitt forum med min läsare, det spelar ingen roll på den externa servern eller?
Tack på förhand!
Givetvis får ni se forumet när det "är på plats", tar gärna emot tips då.
Behöver hjälp med publicering av mitt forum
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Behöver hjälp med publicering av mitt forum
Vi befinner oss just nu i en galaktisk istid
Nej, det låter inte amatörmässigt, vi har alla börjat från början en gång i tiden ...
Öppna din config.php i Anteckningar så ser du att där måste matas in databas-server, databasnamn, användarnamn till databasen och lösenord.
Det måste du anpassa om du flyttar forumet ...
Öppna din config.php i Anteckningar så ser du att där måste matas in databas-server, databasnamn, användarnamn till databasen och lösenord.
Det måste du anpassa om du flyttar forumet ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
K, tack! Vad behöver mitt webhotell ha för att forumet ska funka. Vi (Det är en tifogrupp som ska ha en hemsida) har inte valt ännu.
Hemsidan har ett formulär gjort i Frontpage, vilket torde kräva Frontpage extensions? Finns det andra sätt att göra formulär som skickar information till en e-post adress i sådanna fall? Vad krävs för att forumet ska funka?
Sidan har även flera fotoalbum gjorda i MS Frontpage, men jag gissar på att de bara kräver javascript. Och alla som testat sidan har det funkat för...
Behöver jag phpMyAdmin, eller räcker det med PHP stöd och MySQL stöd för forumet?
________________________________
Nu så står det
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'GTSForum';
förutom användarnamnet etc då.
om vi väljer domänen http://www.gaistifosupport.se , vad blir då databas-servern(host?), blir det http://www.gaistifosupport.com då?
Är det mappen "GTSForum" i "C:\wamp\mysql\data" som är databasen?
_________________________________
Skulle vara väldigt tacksam om allt blev klargjort.
Hemsidan har ett formulär gjort i Frontpage, vilket torde kräva Frontpage extensions? Finns det andra sätt att göra formulär som skickar information till en e-post adress i sådanna fall? Vad krävs för att forumet ska funka?
Sidan har även flera fotoalbum gjorda i MS Frontpage, men jag gissar på att de bara kräver javascript. Och alla som testat sidan har det funkat för...
Behöver jag phpMyAdmin, eller räcker det med PHP stöd och MySQL stöd för forumet?
________________________________
Nu så står det
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'GTSForum';
förutom användarnamnet etc då.
om vi väljer domänen http://www.gaistifosupport.se , vad blir då databas-servern(host?), blir det http://www.gaistifosupport.com då?
Är det mappen "GTSForum" i "C:\wamp\mysql\data" som är databasen?
_________________________________
Skulle vara väldigt tacksam om allt blev klargjort.
Vi befinner oss just nu i en galaktisk istid
Du behöver PHP och mysql.
phpmyadmin är ett mycket stort plus. Det underlättar mycket!
När du har ett webbhotell så kommer du att få all information rörande databasserver osv (per email normalt sett).
Jag använder b-one.net för flera sajter. Det funkar fint.
De har Frontpage Extensions osv ... (använder jag inte ...)
phpmyadmin är ett mycket stort plus. Det underlättar mycket!
När du har ett webbhotell så kommer du att få all information rörande databasserver osv (per email normalt sett).
Jag använder b-one.net för flera sajter. Det funkar fint.
De har Frontpage Extensions osv ... (använder jag inte ...)
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster



