Sökningen fann 33 träffar

av Skyracer
2009-06-15 22:32
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Svar: 8
Visningar: 5060

Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5

Se där, tack! Då skall jag uppdatera temat till 305 så får vi se vad som händer, ifall forumet spärras av Install-mappen. :)

Mvh
Håkan
av Skyracer
2009-06-15 17:16
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Svar: 8
Visningar: 5060

Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5

Det temat (Serenity http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=185&t=546345 ) finns tydligen till 303 och har funkat i 304 också (som jag kör nu). Men nu när det är dags för 305 så måste jag byta till annat tema bara för att Serenity inte finns för 305? Skulle inte pillat på temat alltså, om det ...
av Skyracer
2009-06-15 17:01
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Svar: 8
Visningar: 5060

Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5

När jag kör uppdateringar så har jag bara gjort automatisk uppdatering, vilket fungerat bra tidigare. Men måste jag manuellt gå in och fixa andra filer också? :)
av Skyracer
2009-06-15 16:39
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Svar: 8
Visningar: 5060

Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5

Ps. Den varnar t.om. för det när jag logga in i ACP:

"Varning
Ta bort, flytta eller byt namn på install-katalogen innan du använder ditt forum. Om denna katalog finns kvar så kan ingenting förutom administrationspanelen visas."

Men ändå funkar forumet... :roll:
av Skyracer
2009-06-15 16:37
Kategori: Hjälp sökes!
Tråd: Hjälp med Garage till bil-forum.
Svar: 2
Visningar: 4224

Hjälp med Garage till bil-forum.

Vill gärna ha något liknande: http://www.garaget.org/?car=1255 som presenterar bilen med bilder och text.

Att betala för att få detta gjort ser jag som en självklarhet. :)

Mvh
Håkan
av Skyracer
2009-06-15 16:36
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Garage
Svar: 3
Visningar: 4144

Re: Garage

Någon som hittat något om ett Garage? Hade en mod för ett tag sen men var inte så snyggt. Vill gärna ha något liknande: http://www.garaget.org/?car=1255 som presenterar bilen med bilder och text.

Kan även tänka mig att betala för att få det gjort. :)

Mvh
Håkan
av Skyracer
2009-06-15 16:29
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Svar: 8
Visningar: 5060

Problem 3.0.4 --> 3.0.5

www.skyline.se/forum

Laddade ner: phpBB-3.0.4_to_3.0.5

Och normala fall så har varje uppdatering går helt utan problem, men i detta fallet blir det några konstigheter.

Först: När jag placerar (med ftp) mappen Install i forumskatalogen (/forum) så är fortfarande forumet aktivt, vilket är ...
av Skyracer
2007-07-27 12:01
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Video i inlägg?
Svar: 1
Visningar: 2473

Video i inlägg?

Hur får jag in embedd-koden i ett inlägg? HTML är tillåtet.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/GJAtDRc2IR8"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/GJAtDRc2IR8" type="application/x-shockwave ...
av Skyracer
2007-07-26 16:39
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Mail till användaren vid aktivering av konto.
Svar: 13
Visningar: 16243

Jag fick en idé, och givetvis var det så.

När en användare reggar sig så får jag ett mail ju (som vanligt):


Ett nytt konto har skapats eller inaktiverats, "hejsan", kontrollera användarens uppgifter och aktivera sedan kontot genom följande länk:

http://www.skyline.se/forum//profile.php?mode ...
av Skyracer
2007-07-24 13:12
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Mail till användaren vid aktivering av konto.
Svar: 13
Visningar: 16243

Jag testade både (på båda ställena):

$result = @mail($to, $this->subject, preg_replace("#(?<!\r)\n#s", "\n", $this->msg), $this->extra_headers, '-info@skyline.se');

Och med "f" som du skrev (-fmail@skyline.se):

$result = @mail($to, $this->subject, preg_replace("#(?<!\r)\n#s", "\n", $this->msg ...
av Skyracer
2007-07-13 09:48
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Mail till användaren vid aktivering av konto.
Svar: 13
Visningar: 16243

Javisst är det skumt. Användaren får mail när kontot reggas, han får PM, kontot av-aktiveras eller vid mass-mail från admin. Men inte när kontot aktiveras.

Den enda modden jag kör med är Garage. I övrigt (vad jag vet) har jag lämnat det original.

http://www.skyline.se

Mvh
Håkan
av Skyracer
2007-07-12 22:52
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Mail till användaren vid aktivering av konto.
Svar: 13
Visningar: 16243

Ja tack, så kan jag göra. Kan ha ett standardmail i mail-programmet. Det blir så mycket bara, 100 i veckan... :)

Mvh
Håkan
av Skyracer
2007-07-09 15:07
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Mail till användaren vid aktivering av konto.
Svar: 13
Visningar: 16243

Jag testade att regga, och får då:


"Your account has been created. However, this forum requires account activation by the administrator. An e-mail has been sent to them and you will be informed when your account has been activated

Click Here to return to the Index"


På min admin-mail får jag då ...
av Skyracer
2007-07-09 09:43
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Mail till användaren vid aktivering av konto.
Svar: 13
Visningar: 16243

Mail till användaren vid aktivering av konto.

Eftersom jag fyllt i att Admin skall få ett mail vid reggning (vilket jag får) så får inte användaren något mail att jag aktiverat kontot (vilket står i texten till reggad/ändrad användaren typ "du får ett mail när kontot är aktiverat").

Går det att ställa in så:

1. Manuell registrering med bild ...
av Skyracer
2007-07-08 23:49
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Rank bilder.
Svar: 10
Visningar: 8148

tumba25 skrev:Vad för error? Kan det kanske varit något tillfälligt med deras server?

/J
Jo tack, nu funkar det igen. Jag kollar. :)

Mvh
Håkan