Jag testade att regga, och får då:
"Your account has been created. However, this forum requires account activation by the administrator. An e-mail has been sent to them and you will be informed when your account has been activated
Click Here to return to the Index"
På min admin-mail får jag då:
"Ett nytt konto har skapats eller inaktiverats, "hejsan", kontrollera användarens uppgifter och aktivera sedan kontot genom följande länk:"
Jag går in på Administration och godkänner användaren.
Men när jag kollar mailen så kommer inget mail om att kontot är aktiverat (på reggade användarens mailadress alltså).
Jag gjorde ett test att ändra email-adressen för användaren och får då:
"Din profil har uppdaterats, men eftersom att du ändrade viktiga detaljer har ditt konto nu inaktiverats. Ett e-postmeddelande har skickats ut till din e-postadress, följ instruktionerna där för att aktivera ditt konto igen. Eller om administrationsaktivering är aktiverad, så måste du vänta tills administratören aktiverat ditt konto igen."
Då får jag givetvis ett nytt mail till admin-mailen:
"Ett nytt konto har skapats eller inaktiverats, "hejsan", kontrollera användarens uppgifter och aktivera sedan kontot genom följande länk:"
Går in som admin och aktiverar användaren igen. Men inget mail skickas till användaren att kontot är aktiverat.
Så då är frågan, vad kan vara felet att aktiverade konton inte får något mail om att kontot är aktiverat?
Mvh
Håkan