Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Problem 3.0.4 --> 3.0.5
www.skyline.se/forum
Laddade ner: phpBB-3.0.4_to_3.0.5
Och normala fall så har varje uppdatering går helt utan problem, men i detta fallet blir det några konstigheter.
Först: När jag placerar (med ftp) mappen Install i forumskatalogen (/forum) så är fortfarande forumet aktivt, vilket är förvånande eftersom det står överallt (och varit så förut) att man inte skall kunna logga in.
"After the install folder is present, phpBB3 will go offline automatically."
Sen vid FTP-uppdateringen så får jag "Kunde inte byta katalog."
Några tips för mig att prova för att lösa detta?
Mvh
Håkan
Skyline.se
Laddade ner: phpBB-3.0.4_to_3.0.5
Och normala fall så har varje uppdatering går helt utan problem, men i detta fallet blir det några konstigheter.
Först: När jag placerar (med ftp) mappen Install i forumskatalogen (/forum) så är fortfarande forumet aktivt, vilket är förvånande eftersom det står överallt (och varit så förut) att man inte skall kunna logga in.
"After the install folder is present, phpBB3 will go offline automatically."
Sen vid FTP-uppdateringen så får jag "Kunde inte byta katalog."
Några tips för mig att prova för att lösa detta?
Mvh
Håkan
Skyline.se
Forum: http://www.skyline.se
Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Ps. Den varnar t.om. för det när jag logga in i ACP:
"Varning
Ta bort, flytta eller byt namn på install-katalogen innan du använder ditt forum. Om denna katalog finns kvar så kan ingenting förutom administrationspanelen visas."
Men ändå funkar forumet...
"Varning
Ta bort, flytta eller byt namn på install-katalogen innan du använder ditt forum. Om denna katalog finns kvar så kan ingenting förutom administrationspanelen visas."
Men ändå funkar forumet...
Forum: http://www.skyline.se
Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
hmm, jag provade på två st. forum med 3.0.4 att bara skapa en katalog som heter install, och båda stängde av sig direkt... men jag ser att du inte har språkfiler som är för 3.0.4, kan det vara fler filer som inte är uppgraderade till nuvarande version? eller att temat inte är för 3.0.4 eller saknar strängar.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
När jag kör uppdateringar så har jag bara gjort automatisk uppdatering, vilket fungerat bra tidigare. Men måste jag manuellt gå in och fixa andra filer också? 
Forum: http://www.skyline.se
Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
automatisk uppdatering borde fungera på php filer, men ditt tema kan den inte uppdatera, det får du göra manuellt, det vet bara om två teman och du har ett annat som inte är ifrån phpBB.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Det temat (Serenity http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 5&t=546345 ) finns tydligen till 303 och har funkat i 304 också (som jag kör nu). Men nu när det är dags för 305 så måste jag byta till annat tema bara för att Serenity inte finns för 305? Skulle inte pillat på temat alltså, om det hindrar mig från att uppdatera forumet. 
Så jag måste byta till något annat tema som är phpBB-standard bara för att uppdatera?
Så jag måste byta till något annat tema som är phpBB-standard bara för att uppdatera?
Forum: http://www.skyline.se
Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Det beror på vart man tittar
http://www.stsoftware.biz/index.html
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Se där, tack! Då skall jag uppdatera temat till 305 så får vi se vad som händer, ifall forumet spärras av Install-mappen. 
Mvh
Håkan
Mvh
Håkan
Forum: http://www.skyline.se
Re: Problem 3.0.4 --> 3.0.5
Sätt in nyaste svenska språkfilerna också, det är ganska många funktioner man missar om man intw har språksträngarna till dem.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster


