power point

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
patrik67
Medlem
Medlem
Svar: 0

power point

Inlägg av patrik67 »

Hej
Kan jag få en power point presentation att synas direkt i inlägget eller kan jag bara lägga in filen för nedladdning?

/Patrik
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: power point

Inlägg av Holger »

Visning av ett PPT kräver ju att webbläsaren har ett plugin för PPT eller åtminstone att den som läser har PPT installerat.
Jag vet inte om man kanske kan använda Google Docs till detta och integrera det som en BBCode?
En direkt visning av PPT i inlägg går inte.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
patrik67
Medlem
Medlem
Svar: 0

Inlägg av patrik67 »

Ok tack för svaret.

/Patrik
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Inlägg av Sinom »

Denna tråden beskriver hur man kan få en Power Point presentation direkt i inlägget - https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2173996

Den kräver dock att man registrerar på en tredje parts sida. Så som Holger säger - Det går egentligen inte :)

- Sinom
Bild
Skriv svar