Ändra registreringstexten, var?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Ändra registreringstexten, var?
Vid registrering av en ny medlem möts denna av en text som denne måste godkänna. Var finns den texten och hur kommer man åt den för att göra ett tillägg?
Tillägget som behövs behöver vara i större text och helst röd. Där skall stå ungefär: Du kommer inte att kunna använda forumet förrän du har fått ett e-post meddelande om att du har blivit antagen. Detta kan ta något dygn så håll noga utkik på din e-post!
Problemet är att nästan ingen läser det e-postmeddelande som systemet sänder ut och meddelar samma sak utan de försöker registrera sig fler gånger, med olika e-post adresser och till sist de ger upp och tror att det är något fel på forumet. Informationen om hur registreringen går till måste komma tidigt och vara föremål för acceptering.
Tillägget som behövs behöver vara i större text och helst röd. Där skall stå ungefär: Du kommer inte att kunna använda forumet förrän du har fått ett e-post meddelande om att du har blivit antagen. Detta kan ta något dygn så håll noga utkik på din e-post!
Problemet är att nästan ingen läser det e-postmeddelande som systemet sänder ut och meddelar samma sak utan de försöker registrera sig fler gånger, med olika e-post adresser och till sist de ger upp och tror att det är något fel på forumet. Informationen om hur registreringen går till måste komma tidigt och vara föremål för acceptering.
Re: Ändra registreringstexten, var?
Den texten finns i om jag inte är helt ute och cyklar.
Med vänlig hälsning,
Kod: Markera allt
/language/sv--->common.phpMed vänlig hälsning,
Tack för förslag men Nej, inte den filen. Men din ledtråd fick mig att leta och jag fann filen UCP.PHP. Så återstår det bara om jag kan editera den, jag har ingen som helst erfarenhet kring php. Vi får de, jag hör av mig.
Hur formaterar man text i php, går säkert fortare om någon svarar här än att jag skall traggla igenom en massa Google sök-svar. Texten gick bra att lägga in men html taggar fungerar inte. Så här blev det och det måste rättas med det snaraste http://www.veteranlastbilar.se/phpBB3/u ... 8a72e26c37
Hej PERT!
Det är enklare att ändra .html-filer när du skall lägga in färg etc.
Annars är det bra att ändra direkt i språkfilerna.
Gå till \styles\prosilver\template och öppna ucp_agreement.html
Hitta:
Lägg till på en ny rad nedanför:
Glöm inte uppdatera stilen i Administrationspanelen:
Gå till ACP >> Stilar > Templates/Themes/Imagesets > DinStil - Uppdatera
- Sinom
Det är enklare att ändra .html-filer när du skall lägga in färg etc.
Annars är det bra att ändra direkt i språkfilerna.
Gå till \styles\prosilver\template och öppna ucp_agreement.html
Hitta:
Kod: Markera allt
<h2>{SITENAME} - {L_REGISTRATION}</h2>Kod: Markera allt
<div id="registreringstext" style="color:red; font-size:20px; text-align: center; padding-bottom:10px;">Du kommer inte att kunna använda forumet förrän du har fått ett e-post meddelande om att du har blivit antagen. Detta kan ta något dygn så håll noga utkik på din e-post!</div>Gå till ACP >> Stilar > Templates/Themes/Imagesets > DinStil - Uppdatera
- Sinom
Tack Sinom! Gick bra att göra tillägget i filen men var jag skall uppdatera i ACP:n förstår jag inte riktigt. Försökte följa din instruktion men hittade ingen riktig överensstämmelse. Ritade med röd penna på bifogad bild var jag tror att det är men på frågan om att all cache (eller något sådant) skall raderas vågade jag inte fullfölja. Vill du vara vänlig och förtydliga eller bekräfta om jag antagit rätt?
Jag chansade och det var rätt. Nu återstår bara att fixa de svenska tecknen och det klarar jag.
Tycker att det blev mycket bra och multipla ansökningar har upphört.
http://www.veteranlastbilar.se/phpBB3/u ... e=register
http://www.veteranlastbilar.se/phpBB3/u ... e=register