Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag behöver er hjälp. Jag har precis installerat mitt forum. Men jag lyckades trycka på fel knapp när jag skulle stänga filezilla. Så filerna togs bort och nu när jag skriver in bilforum.eu/phpBB3 så står det:
Forbidden
You don't have permission to access /phpBB3/ on this server.
Vad ska jag göra?
Jag försökte med att ta bort filerna på mitt webhotell och ladda upp dem igen. Men det funkar inte.
Tacksam för snabbt svar.
Senast redigerad av Sinom den 2012-10-10 16:15, redigerad totalt 1 gång.
Anledning:Mer informativ rubrik.
Please delete, move or rename the install directory before you use your board. If this directory is still present, only the Administration Control Panel (ACP) will be accessible.
Var hittar jag detta? Jag använder one.com som webhotell.
Sen får jag inte fram svenska under system. Filen ligger där när jag kollar på filerna i filezilla då ligger svenska mappen under språk. Men under system är det bara engelska.
Då detta är samma problem så fortsätter vi gärna i samma tråd.
Nytt problem > Ny tråd
Anledningen till att det stod Forbidden är att du inte har behörighet att kolla i själva mappen. Även att du hade lagt tillbaka filerna så trodde din webbläsare att den var tom.
Detta fixas efter en stund - Men om du har bråttom så kan du Shift/Ctrl+F5 (beroende på webbläsare)
Så tömmer du webbläsarens cache.
Mappen install hittar du i själva phpBB-mappen. Denna mappen måste du ta bort innan du besöker forumet efter installationen av säkerhetssjälv.
Jag sammanfogade dina två trådar och ändrade till en lite mer informativ rubrik.
Tack för det Problem 1 är löst men nu gäller det språk paketet. Jag har laddat upp det med ftp men när jag klickar på system och language packs så finns inte svenska med.