Problem efter uppdatering från 3.0.10 till 3.0.11

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Expendable
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem efter uppdatering från 3.0.10 till 3.0.11

Inlägg av Expendable »

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.11
Vad har du för adress till ditt forum?: www.dyrken.eu
Vad använder du för webhotell?: www.one.com
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Uppdatering från en tidigare version utav phpBB3
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: Nej
Vilka stilar har du installerade?: Artodia: Air, Artodia: Black, Artodia: ColorizeIt, Artodia: Deluxe, Artodia: Helion Blue, Artodia: Phantom, prosilver, prosilver, SE Square, subsilver2
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: Sv, En
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP och phpBB
När började ditt problem?: Jag har nyligen överfört mitt forum från egen server till wehotell hos one.com, problem uppstod vid migreringen efter jag återställt backupen då jag skulle uppdatera från 3.0.10 till 3.0.11. Jag fick felmeddelande om att det ej gick att göra detta automatiskt utan var tvungen att göra det manuellt genom att ladda ner 3.0.11 och ladda upp nya filerna till one minus vissa mappar: (https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2161712)
Vänligen beskriv ditt problem.: En av mina användare har problem att ladda upp bilagor till sina inlägg, jag har testat att starta ett nytt konto som kunde ladda upp utan problem, även mitt adminkonto kan ladda upp och ett testkonto vi haft sedan innan migreringen lyckas ej återskapa problemet. Han får följande felmeddelande:
Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 1817959440

--------------------------------------------------------------------------------

Varnish cache server

Några gamla bilagor har försvunnet sedan jag gått över till one.com men har backup sedan innan och undrar om det går att återställa dessa specifika bilagor?
Temat Artodia Helion ser konstigt ut då det går vertikala ränder genom knapparna på sidomenyn vet ej om det är relaterat till ovanstående problem. Får ej heller massutskick via mail att fungera men det är ett mindre bekymmer, skulle verkligen uppskatta om någon kunde slänga en blick på det här.

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Problem efter uppdatering från 3.0.10 till 3.0.11

Inlägg av Sinom »

Hej Expendable!

Vad hade du forumet på för server innan?

Vad var det för typ av dator.

Detta är ett Windows-felmeddelande och om du inte blir av med det så bör du säga till One att du vill bli flyttade till en Linux-server.

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
Expendable
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Expendable »

Innan migrering var forumet upplagt på en debianplattform
Börjar misstänka att problemet ligger lokalt hos den specifika användaren då jag som site admin inte har några problem att ladda upp bilagor från mitt konto, har även testat från andra datorer, alla utom denna användaren verkar uppleva problemet. Då det fanns risk att det blivit fel i kontot i överföringen så skapade jag ett nytt konto åt användaren och testade ladda upp bilagor utan problem, men då användaren skulle göra detta fick han felkoden igen. Just nu finns forumet på en linuxdator hos One så verkar ha uttömt alla möjligheter till fel hos mig, eller?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Kolla så att bilagan som den andra användaren vill ladda upp inte är för stor.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Expendable
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Expendable »

Har fått information om storlek/dimensioner på bilden och det är inga problem, verkar inte vara problem med rättigheter heller då jag loggat in på det berörda kontot och utan problem laddat upp bilaga. Medlemmen har testat från olika webbläsare och olika datorer. Blir inte klok på detta :?: Det är när medlemmen trycker på "Bifoga bilaga" som felmeddelandet 503 dyker upp, ingen annan på forumet är berörd av detta. Någon som har någon tanke angående detta? Har redan skapat ett helt nytt konto åt medlemmen och taggat över alla inlägg till nya kontot men ändå fungerar det inte.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Be medlemmen att skicka exakt den bilden till dig via epost och prova att ladda upp den. Och tvärtom, skicka en bild som DU lyckas ladda upp och be denne att prova.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar