Bilder i trådar
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Bilder i trådar
Är det någon som vet hur man klistrar in bilder i trådar?
Re: Bilder i trådar
Ja, du använder knappen "Img" (ovanför fältet där du skriver meddelandet).
Absolut sökväg innebär inkl http:// m.m.
Bilden kan finnas både på din egen sida eller på någon annan server, men var noga med att du har rätt att länka bilden du vill ha med... och att den inte försvinner, då kan ju inlägget kanske tappa funktion om en viktig bild saknas.
Många pratar om t.ex. photobucket eller så, men tänk på att bilder raderas automatiskt efter en tid på sådana tjänster.
Om du inte har någon Img-knapp, så saknar du behörighet...
Kod: Markera allt
[img]Absolut sökväg till bilden...[/img]Bilden kan finnas både på din egen sida eller på någon annan server, men var noga med att du har rätt att länka bilden du vill ha med... och att den inte försvinner, då kan ju inlägget kanske tappa funktion om en viktig bild saknas.
Många pratar om t.ex. photobucket eller så, men tänk på att bilder raderas automatiskt efter en tid på sådana tjänster.
Om du inte har någon Img-knapp, så saknar du behörighet...
OK!
Så den bilden du nu har lagt in i ditt svar till mig är alltså gjord på detta sätt?
Så den bilden du nu har lagt in i ditt svar till mig är alltså gjord på detta sätt?
OK!
Trodde att det vita fältet i ditt svar till mig var en inklippt bild men först nu såg jag att du använde BBCode.
Sorry!
I´m a newbie on phpBB
Trodde att det vita fältet i ditt svar till mig var en inklippt bild men först nu såg jag att du använde BBCode.
Sorry!
I´m a newbie on phpBB